گزارش سالانه تریبون از کسب‌وکارها در سال 1401

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲

|

افزایش ۵۷درصدی کسب‌وکارهای حاضر در پلتفرم تریبون در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ با ثبت‌نام ۱۰۸۰۷ کسب‌وکار جدید در تریبون، تعداد کسب‌وکارهای حاضر در تریبون به بیش از ۳۰هزار رسید. داده‌های تریبون نشان می‌دهد در سال گذشته بیش‌ترین میزان خرید رپورتاژ آگهی، بک لینک، لینکس‌پرومکس و محتوا بین ساعات ۱۱ تا ۱۳ انجام شده است.

هم‌چنین، در سالی که گذشت بیشترین تعداد رپورتاژ از رسانه‌هایی خریداری شده که قدرت دامنه ۵۱ تا ۶۰ داشته‌اند. به‌علاوه کسب‌وکارهای حوزه گردشگری، کسب‌وکار، فناوری و صنعت به ترتیب بیش‌ترین بودجه را صرف خرید رپورتاژ آگهی کرده‌اند.

به‌شکل میانگین بیش از ۹۰۰ کسب‌وکار ماهانه در تریبون ثبت‌نام کرده‌اند

در سال ۱۴۰۱ تعداد کسب‌وکارهای حاضر در پلتفرم تریبون با ۵۷درصد رشد به بیش از ۳۰هزار کسب‌وکار رسید. در سال گذشته ۱۰۸۷۰ کسب‌وکار جدید در پلتفرم تریبون ثبت نام کرده‌اند.

آمار ثبت نام کسب‌وکارها در پلتفرم تریبون در سال 1401

بیش‌ترین ثبت‌نام کسب‌وکارها در پلتفرم تریبون به ترتیب در ماه‌های شهریور، تیر و خرداد ۱۴۰۱ انجام شده است. در این ماه‌ها به ترتیب ۱۱۸۰، ۱۰۷۹ و ۱۰۶۲ کسب‌وکار در تریبون ثبت‌نام کرده‌اند. به‌شکل میانگین در سال گذشته در هر ماه ۹۰۶ کسب‌وکار در تریبون ثبت‌نام کرده‌اند. کم‌ترین میزان ثبت‌نام کسب‌وکارها در پلتفرم تریبون متعلق به ماه مهر ۱۴۰۱ است. در این ماه تنها ۵۰۳ کسب‌وکار در تریبون ثبت‌نام کرده‌اند که تقریبا نصف ثبت‌نام ماهانه کسب‌وکارها در تریبون بوده است. این کاهش چشم‌گیر ثبت‌نام را می‌توان به اتفاقات تلخ نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مرتبط دانست.

خرید شبانه‌روزی رپورتاژ، بک لینک و محتوا در سال ۱۴۰۱

براساس داده‌های تریبون در سال گذشته، خرید سه محصول رپورتاژ، بک لینک و محتوا در هیچ ساعتی از شبانه روز تعطیل نشده است. با وجود این که الگوی خرید رپورتاژ آگهی، لینک‌پرومکس و محتوا مشابهت دارد، داده‌ها نشان‌ می‌دهد الگوی خرید بک لینک متفاوت است و میزان خرید از این محصول در ساعت ۲۲ با افزایش همراه بوده است.

بیش‌ترین تعداد بک لینک، لینک‌پرومکس، رپورتاژ و محتوا به‌ترتیب در ساعات ۱۳، ۱۱، ۱۱ و ۱۱ خریداری شده است. به این ترتیب می‌توان گفت در سال ۱۴۰۱ بیش‌تر خرید‌ها بین ساعات ۱۱ تا ۱۳ انجام شده است. به‌علاوه کم‌ترین میزان خرید در ساعات ۲ بامداد تا ۷ صبح انجام شده است.

آمار خرید شبانه‌روزی رپورتاژ، بک لینک و محتوا در سال ۱۴۰۱ از پلتفرم تریبون

پرطرفدارترین رسانه‌ها برای رپورتاژ آگهی؛ رسانه‌های دارای قدرت دامنه ۵۱ تا ۶۰

در سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد رپورتاژ از رسانه‌هایی خریداری شده است که قدرت دامنه ۵۱ تا ۶۰ داشته‌اند. ۱۹درصد رپورتاژها در سال گذشته از رسانه‌های دارای این بازه از قدرت دامنه خریداری شده است. رسانه‌های دارای قدرت دامنه ۱۱ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۳۰ به‌ترتیب با اختصاص ۱۸ و ۱۷درصد از رپورتاژها به خود در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هم‌چنین کم‌ترین میزان خرید رپورتاژ از رسانه‌های با قدرت دامنه‌ ۹۱ تا ۱۰۰ و ۸۱ تا ۹۰ انجام شده است.

داده‌های تریبون در پایان سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد بیش‌ترین تعداد رسانه‌های حاضر در تریبون با ۴۱درصد سهم از کل رسانه‌ها قدرت دامنه‌ بین ۱۱ تا ۲۰ دارند. با این وجود بیش‌ترین خرید رپورتاژ از ۷درصد رسانه‌ها که دارای قدرت دامنه بین ۵۱ تا ۶۰ هستند، انجام شده است. سومین بازه قدرت دامنه که بیش‌ترین تعداد رسانه‌ها را در خود جای داده است، بازه ۱ تا ۱۰ است؛ ۱۷درصد رسانه‌های حاضر در تریبون قدرت دامنه ۱ تا ۱۰ دارند و ۵درصد کل خریداری رپورتاژهای سال ۱۴۰۱ به این دسته از رسانه‌ها تعلق گرفته است.

پرطرفدارترین رسانه‌ها برای رپورتاژ آگهی از نظر کسب‌وکارها در سال 1401

کسب‌وکارهای گردشگری بیش‌ترین میزان رپورتاژ آگهی را خریده‌اند

در سالی که گذشت پلتفرم‌های حوزه گردشگری، کسب‌وکار، فناوری و صنعت به ترتیب بیش‌ترین بودجه را صرف خرید رپورتاژ آگهی کرده‌اند. این در حالی است که کسب‌وکارهای حوزه‌ املاک و محلات، بیمه و مکمل و دارو که در تریبون حضور دارند، کم‌ترین میزان هزینه را برای خرید رپورتاژ آگهی انجام داده‌اند.

آمار خرید حوزه‌های مختلف کسب‌وکار از پلتفرم تریبون در سال 1401

کسب‌وکارهای حوزه‌ ارز دیجیتال و بیت‌کوین که در سال ۱۴۰۰ بیش‌از ۱۲درصد بودجه کل رپورتاژها را به خود اختصاص داده بودند، در سال ۱۴۰۱ تنها ۶درصد از بودجه کل رپورتاژ آگهی را به خود اختصاص داده‌اند. باوجود کاهش سهم کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال، سهم کسب‌وکارهای گردشگری از بودجه صرف‌شده برای رپورتاژ آگهی از ۱۰درصد سال ۱۴۰۰ به ‍۶درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

زمینه فعالیت کسب‌وکارهای پیشتاز در خرید رپورتاژ آگهی

رکوردهای سال ۱۴۰۱

گران‌ترین کمپین رپورتاژ آگهی سال ۱۴۰۱ دارای ۴۲۱ رپورتاژ بوده است. برای خرید این کمپین ۶۰۲میلیون تومان هزینه شده است. پس از رپورتاژ گران‌ترین کمپین به محصول لینک‌پرومکس اختصاص پیدا کرده است؛ در این کمپین برای خرید ۴۱ لینک‌پرومکس ۴۸۵میلیون تومان هزینه شده است.

هم‌چنین یکی از کسب‌وکارها با خرید ۱۰ بک لینک به ارزش ۱۴۳میلیون تومان رکورددار خرید بک لینک در سال گذشته شده است. رکورد خرید از سرویس محتوای تریبون هم از سوی کسب‌وکاری به ثبت رسید که در یک کمپین به ارزش ۳۹میلیون تومان سفارش تهیه ۳۰۰ محتوا را انجام داده بود.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *