خبرنامه سئو هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۲

منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۲

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی Google Reviews در آوریل ۲۰۲۳

به‌روزرسانی Google Reviews در آوریل ۲۰۲۳ به پایان رسید

به‌روزرسانی «Reviews System update» که در ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ اعلام شده بود، در ۲۵ آوریل به پایان رسید. گوگل نام «Product Reviews» خود را به «reviews system» تغییر داده است تا علاوه بر بررسی محصولات فروشگاهی، نظرات صفحاتی با موضوع خدمات و مشاغل، راهنمای مقصد و بازی و فیلم را هم ارزیابی کند. در بلاگ تریبون، درباره الگوریتم پروداکت رویو به‌طور مفصل بخوانید.

سیستم بررسی گوگل به کاربران کمک می‌کند تا به جای دسترسی به نظرات سطحی و ساده، نظراتی را مشاهده کنند که بر اساس تجربه‌های واقعی و تحقیقات عمیق کاربران دیگر است. در راهنمای رسمی الگوریتم سیستم بررسی گوگل آمده است که reviews system برای ارزیابی مقالات، پست‌های بلاگ و محتواهای شخصی که افراد با هدف انتقال تجربه یا بیان نظرشان مطلبی نوشته‌اند، طراحی شده است.

گوگل راهنمای «Write high quality reviews» را منتشر کرده است و مدیران سایت می‌توانند در این راهنما درباره نحوه شناسایی Review‌های باکیفیت توسط گوگل، اطلاعات جامعی را به دست آورند.

گوگل توصیه می‌کند: «بررسی‌ها باید بر اساس ارزیابی‌های واقعی از خرید یک محصول یا دریافت خدمات باشند. بیان تجربه درباره آنچه که بررسی می‌شود، کلید موفقیت در ارزیای‌های سیستم رتبه‌بندی نظرات است و وجود مواردی مانند اندازه‌گیری‌، مقایسه‌ و تجزیه‌و‌تحلیل، سیگنالی برای فاکتور تجربه در Review‌ها محسوب می‌شود. برای مطالعه جزئیات بیشتر خبر، متن کامل آن را اینجا بخوانید.


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
ویژگی صفحات منبع در وب

صفحه مرجع سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این خبر، یکی از بخش‌های استراتژی محتوا این است که صفحه‌ای را به‌عنوان صفحه منبع در سایت خود منتشر کنید. مهم‌ترین دلیل ایجاد صفحه منبع این است که به معنای واقعی، مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها، ابزارها و لینک‎‌های مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهید. با روش‌های زیر می‌توانید یک محتوا را به صفحه منبع قابل‌ اعتمادی تبدیل کنید:

  • به مورداعتمادترین منابع حوزه کاری‌تان لینک دهید
  • لینک‌های Affiliate را به صفحه خود اضافه کنید
  • درباره هر منبع و چرایی آن در صفحه توضیح دهید
  • به محتوای مرتبط با صفحه منبع لینک دهید
  • اطلاعات صفحه منابع خود را به‌طور منظم به‌روز کنید
  • در دیگر محتواهای سایت خود به صفحه منبع لینک دهید
  • لیست منابع را در صفحه دسته‌بندی کنید و به هر کدام یک عنوان Heading اضافه کنید

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
روش‌های بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب‌وکارها در فضای وب

راه‌های بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب‌وکارها

با نفوذ اینترنت و رسانه‌های ارتباطی به زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ افراد، جهان به دهکده‌ای تبدیل شده است که اخبار به سرعت در آن پخش می‌شود. هر کسب‌وکاری در این دهکده جهانی کوچک، اعتبار و شهرتی دارد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با فعالیت‌هایتان چه تصویری از کسب‌وکار خود در ذهن مخاطب به جا بگذارید.

از جمله راهکارهایی که به بهبود اعتبار و شهرت آنلاین کسب‌وکار کمک می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود؛

به روش اسمارت (SMART) هدف‌گذاری کنید
اهداف تجاری کسب‌وکار باید خاص، قابل‌ اندازه‌گیری، قابل‌ دستیابی، واقع‌بینانه و مبتنی بر زمان باشد. اهداف SMART به کسب‌وکار کمک می‌کند تا فعالیت‌هایی را که از اهداف شما پشتیبانی نمی‌کنند، محدود کنید.

نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید
هر کسب‌وکاری برای اینکه توانایی رقابت با دیگر رقبا را داشته باشد، نیاز دارد نقاط ضعف و قوت شرکت را در زمینه‎‌های مختلف شناسایی کند و آن‌ها را به نقاط قوت و فرصتی برای پیشرفت تبدیل کند.

برای کسب‌وکار خود وجه‌تمایز ایجاد کنید
دقیقاً در چه بخش‌هایی از کسب‌‌وکارتان در مقایسه با رقبا برتری دارید؟ از وجه‌تمایز کسب‌وکار خود استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه نشان دهید که اگر شما را انتخاب کنند، چه تجربه متفاوتی در خرید محصول یا دریافت خدمات از برند شما دست می‌آورند.

مخاطب هدف را شناسایی کنید
شناخت و درک عمیق مخاطب (مشتری) کلید موفقیت شهرت و اعتبار کسب‌وکارهاست. برندهای موفق دقیقاً می‌دانند با چه کسی در تعامل هستند، به چه کسی می‌فروشند و مخاطبان چه انتظاری از محصول و خدماتشان دارند.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید
رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی برای توسعه صدای برند کسب‌وکار است. هر برندی می‌تواند با حضور در شبکه‌های اجتماعی یک شعبه فعال و نزدیک به مخاطب داشته باشد و او را به طرفدار برند تبدیل کند.

به انتقادات و شکایات رسیدگی کنید
همیشه سعی کنید به انتقاداتی که در شبکه‌های اجتماعی درباره کسب‌وکارتان وجود دارد، پاسخی مناسب در راستای تعهد برند و رضایت مشتری دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از راهکارهای موثر دیگر، ادامه این مطلب را در اینجا مطالعه کنید.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
نحوه شناسایی نام سایت‌ها در نتایج جستجو به‌روز شد

گوگل نام سایت‌ها را در نتایج جستجو به‌روز می‌کند

گوگل از اصلاح مشکلات نمایش نام سایت در نتایج جستجو با دریافت بازخوردهای فراوان کاربران خبر داد. گوگل فیچر نمایش نام سایت را در سال گذشته به جستجوی موبایل و چند ماه قبل به دسکتاپ اضافه کرد. در طول این مدت، گوگل گاهی نام سایت را به‌صورت خودکار تغییر می‌داد. برای مثال، گوگل نام سایت «salesforce» را قبل این تغییرات، به شکل «sales force» نشان می‌داد.

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل می‌گوید: «تغییر نام‌ سایت‌ها در نتایج جستجو زمان‌بر است و طول می‌کشد تا نام آن‌ها در صفحات داخلی هم اصلاح شود.»

با این حال، تمام مشکلاتی که کاربران به گوگل گزارش داده بودند، هنوز برطرف نشده است. گوگل طی خبری گفته بود که از چندین روش برای شناسایی نام سایت استفاده می‌کند؛ اما می‌توانید از استراکچر دیتا در صفحه اصلی استفاده کنید تا گوگل درک بهتری از نام سایت شما داشته باشد. همچنین گوگل توصیه می‌کند سند راهنمای استفاده از فاویکون‌ برای سایت را دوباره بررسی کنید.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *