خبرنامه سئو هفته دوم شهریور ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته دوم شهریور ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
محدودیت در نمایش ریچ ریزالت FAQ و HOWTO

نمایش ریچ ریزالت اسکیمای FAQ و How-to در سرچ گوگل محدود شد

در جدیدترین به‌روزرسانی‌ گوگل، نحوه نمایش نتایج ریچ ریزالت FAQ و How-To تغییر کرده است. از این پس، سوالات متداول فقط برای سایت‌های دولتی، حوزه سلامت و سایت‌های معتبر و شناخته‌شده نمایش داده می‌شود. به گفته گوگل، نمایش ریچ ریزالت‌های FAQ خودکار است و با تصمیم‌گیری الگوریتم‌ها انجام خواهد شد. همچنین، ریچ ریزالت How-To به نمایش در دسکتاپ محدود می‌شود و در نتایج موبایل نمایش داده نخواهد شد.

گوگل اعلام کرده است که هیچ دلیلی برای حذف اسکیماهای FAQ و How-To از سایت وجود ندارد. با توجه به این تغییرات، سایت‌هایی که از ریچ ریزالت FAQ و How-To ترافیک داشتند، به احتمال زیاد با کاهش ترافیک رو‌به‌رو خواهند شد و افت شدیدی در نمودار بخش گزارش نتایج غنی در سرچ کنسول دیده خواهد شد.

یادتان باشد که استفاده از اسکیمای FAQ و How-To بخشی از استراتژی بهینه‌سازی سمنتیک (جستجویی معنایی) صفحات وب است که به تعریف بافت‌های محتوایی و ساختار صفحه اشاره دارد. به بیان دیگر، صفحاتی که سوالات متداول دارند، استفاده از اسکیمای Article و FAQ کمک می‌کند تا موتورهای جستجو معنی ساختار و بخش‌های محتوایی صفحه را بهتر درک و شناسایی کنند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
در دسترس قراردادن محتواهای وب در اختیار هوش مصنوعی توسط ناشران

محتوای وب را برای آموزش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دسترس قرار دهید

گوگل طی پیشنهادی به دولت استرالیا، خواستار تغییر قوانین کپی‌رایت فعلی شد تا هوش مصنوعی بتواند تمام محتوای دیجیتال را استخراج کند، مگر در شرایطی که ناشران اجازه ندهند. بر اساس قوانین پیشنهادی گوگل، مسئولیت جلوگیری از استخراج محتوا توسط AI بر عهده شرکت‌ها و ناشران خواهد بود؛ زیرا در صورت جلوگیری از استخراج اطلاعات و نبود مدیریت درست، رقبا قادر خواهند بود از انتشار محتوا و برندینگ بهتر در این زمینه بهره ببرند.

گوگل اعلام کرد: «سیستم‌ کپی‌رایت ما استفاده مناسب و منصفانه از محتوا را برای آموزش مدل‌های AI در طیف گسترده‌ای از داده‌ها امکان‌پذیر می‌کند و از نهادهایی که برای استخراج اطلاعاتشان انصراف داده‌اند نیز پشتیبانی می‌کند.»

در راستای این اقدام چندی پیش، گوگل از راه‌اندازی برنامه‌ای برای جایگزینی فایل robots.txt با یک استاندارد فراگیر خبر داد که به ناشران کمک می‌کند از انتشار محتوای صفحات وب در عصر هوش مصنوعی جلوگیری و به مدیریت صحیح آن کمک کند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی ابزار قانونی برای استفاده از صدای هنرمندان در AI

گوگل و یونیورسال موزیک ابزاری قانونی را برای استفاده از صدای هنرمندان در AI ایجاد می‌کنند

Universal Music Group یکی از گروه‌های پیشرو موسیقی در جهان است و قصد دارد با همکاری گوگل، ابزاری را توسعه دهد که هنرمندان بتوانند مجوز ساخت موسیقی‌هایشان و درآمد مرتبط با آن را توسط هوش مصنوعی کنترل و مدیریت کنند. این خبر در حالی منتشر شد که به‌تازگی افراد زیادی با هوش مصنوعی صدای هنرمندان را بدون رضایت تقلید می‌کنند و با آن موزیک می‌سازند. همین موضوع باعث واکنش‌های منفی شرکت‌های موسیقی و هنرمندان شده است.

با این حال، برخی معتقد هستند که هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک در عرصه موسیقی باشد و به هنرمندان در تولید موسیقی‌های جدید و نوآورانه یاری رساند. همین اواخر، Google و Meta ابزارهایی به نام «Music LM» و «AudioCraft» را برای ایجاد موسیقی و صدا با استفاده از هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی کرده‌اند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
نحوه کار با گوگل بارد برای کارایی بیشتر

از برنامه‌ریزی سفر تا طوفان فکری؛ ۱۰ نکته کاربردی برای استفاده بهتر از Bard

گوگل در تلاش است تا با تغییراتی که در هوش مصنوعی Bard به وجود می‌آورد، افراد بتوانند در بیشتر فعالیت‌های خود از آن استفاده کنند و تجربه خوبی از این هوش مصنوعی داشته باشند. طبق گزارشی در ماه‌های گذشته، مردم از بارد برای نوشتن رزومه، برنامه‌های تمرینی، برنامه‌ریزی سفر و بسیاری از کارهای مختلف روزانه کمک گرفته‌اند. اگر شما هم به‌تازگی با Bard آشنا شده‌اید و هنوز نمی‌دانید چه کارهای از این هوش مصنوعی بر می‌آید، ایده‌های زیر را دنبال کنید:

۱.درباره هر چیزی از بارد سوال بپرسید
درباره هر موضوعی که به اطلاعات مفصلی نیاز دارید، اول از بارد سوال بپرسید. برای مثال، بارد می‌تواند در خرید راکت تنیس برای افراد مبتدی راهنمایی کند.

۲.تصویر بدهید و دیتا بگیرید
فایل تصویری را در این ابزار بارگذاری کنید و یک محتوای جدید بر اساس اطلاعات آن ایجاد کنید یا اگر تصویر یک یادداشت دست‌نویس را به بارد بدهید، می‌توانید خلاصه متن آن را از طریق ایمیل از بارد دریافت کنید.

۳.سفارش محتوا با هر سبک و لحنی
می‌توانید از بارد بخواهید یک متن برای توصیف نقش مدیر شبکه‌های اجتماعی برایتان بنویسد و از میان ۳ نسخه مختلف، یکی را انتخاب کنید. انتخاب سبک نوشتاری یا لحن نوشته‌ که در قالب یک پست شبکه‌های اجتماعی باشد یا یک نامه اداری، کوتاه باشد یا طولانی، رسمی باشد یا خودمانی از دیگر ویژگی‌های آن است.

۴.مقایسه گزینه‌ها
یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی بارد، تولید محتوا بر اساس مقایسه گزینه‌ها و موضوعات مختلف است. از بارد بخواهید درباره خرید مبلمان چرمی برایتان بگوید و مزایا و معایب آن را با هم مقایسه کند.

۵.کنترل پروژه و برنامه‌ریزی
از بارد بخواهید برای برگزاری یک مهمانی و غافلگیری اعضای خانواده‌تان برنامه‌ریزی کند. همچنین بارد این توانایی را دارد تا یک برنامه تمرینی کوتاه‌مدت برای مسابقه برای شما آماده کند.

۶.کمک در برنامه‌نویسی
کاربران زیادی در دنیا از بارد برای کدنویسی کمک می‌گیرند. اگر در این مسیر تازه‌کار هستید، بارد بهترین منتوری است که می‌تواند در نوشتن کد و برنامه شما را راهنمایی کند.

۷.نوشتن برنامه‌ برای سفر
آیا قصد رفتن به سفر را دارید؟ این هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا برای گشت‌وگذار و انجام تمام کارهای فوق‌العاده در یک مقصد خاص برنامه‌ریزی داشته باشید.

۸.ایده‌پردازی خلاقانه
از هوش مصنوعی بارد بخواهید تا یک شعار تبلیغاتی یا یک نام برای کسب‌وکارتان به شما پیشنهاد دهد. همچنین، تصویری را بارگذاری کنید و انتخاب یک عنوان جذاب را به بارد بسپارید.

۹.بیان افکار و احساسات
اگر ایده‌ای برای نوشتن ندارید یا نمی‌دانید در جواب کسی چه پاسخی بدهید یا حتی گاهی انتخاب کلمات و رعایت دستور زبان برایتان سخت می‌شود، از بارد کمک بگیرید.

۱۰.ابزاری برای سرگرمی
همیشه که نیاز نیست تا سوالات علمی یا تخصصی از بارد بپرسید! اگر نیاز دارید با کسی مثل خودتان وارد گفت‌وگو شوید و برای ساعاتی سرگرم شوید، بارد مهارت این کار را دارد.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *