تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
خبرنامه سئو هفته چهارم مرداد ۱۴۰۲

منتشر شده در ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته چهارم مرداد ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی هوش مصنوعی Robotics Transformer 2 توسط گوگل

هوش مصنوعی جدید RT-2 گوگل معرفی شد

تیم مهندسی دیپ‌مایند گوگل (Google Deep Mind) در گامی مهم به سوی ایجاد ربات‌های هوشمند، توانست مدل هوش مصنوعی Robotics Transformer 2 یا به اختصار RT-2 را توسعه دهد. این هوش مصنوعی قادر است عکس و متن را به فرمان‌های رباتیک تبدیل کند تا امکان برقراری ارتباط ربات‌ها با انسان‌ها در واقعیت ایجاد شود.

مدل RT-2 با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته یادگیری ماشین و مدل بصری زبان VLA، قادر است طیف وسیعی از وظایف را به‌شکلی دقیق و طبیعی انجام دهد و با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند. برای مثال، اگر از یک ربات مجهز به مدل RT-2 بخواهید زباله‌ها را به سطل بیندازد، این کار را بدون آنکه بداند زباله چیست و سطح زباله چه شکلی است یا حتی درباره آن‌ها آموزش دیده باشد، انجام می‌دهد. از جمله مزایای استفاده از هوش مصنوعی RT-2 در ربات‌ها می‌توان به اکتشاف و ایجاد ارتباط با محیط اطراف و کمک به انسان‌ها در وظایف پیچیده‌ و پرریسک اشاره کرد.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی‌های داخلی جدید گوگل

به‌روزرسانی‌های داخلی جدید گوگل که باید بدانید

۱.تغییرات جدید در منوی تنظیمات نتایج جستجوی گوگل

رابط کاربری تنظیمات جستجوی گوگل دستخوش تغییرات جدیدی شده است؛ از طراحی ساده و کارآمد گرفته تا دسترسی آسان و شخصی‌سازی‌شده به تنظیمات جستجو. گوگل با بهبود رابط کاربری Settings به کاربران خود اطمینان می‌دهد که همیشه تجربه‌ای به‌روز و مطلوب را شاهد خواهند بود.

تغییرات جدید در منوی تنظیمات نتایج جستجوی گوگل

۲.بهبود نمایش نام سایت‌ در نتایج جستجوی گوگل

گوگل با هدف نمایش هرچه دقیق‌تر نتایج جستجو، ویژگی «Sitename» یا «نام سایت» را علاوه بر موبایل، روی دسکتاپ نیز فعال می‌کند. یکی از مشکلاتی که تا به امروز گریبان نمایش این ویژگی را گرفته بود، صحت نام سایت‌ها در نتایج جستجو بود که گاهی باعث ابهام و سردرگمی کاربران می‌شد. با این به‌روزرسانی،‌ الگوریتم‌های گوگل نام‌ سایت‌ها را به‌طور کامل شناسایی می‌کنند و نام صحیح آن‌ها را نمایش می‌دهند.

۳.سیاست‌های گوگل درباره‌ نظرات تولیدشده توسط هوش مصنوعی

گوگل برای بهبود کیفیت نظرات و بازخوردهای مرتبط با انواع کالا و خدمات در فروشگاه‌های آنلاین، سیاست‌های جدیدی را در نظر گرفته است. گوگل نظرات و نقدهایی را که توسط هوش مصنوعی (AI) تولید می‌شوند، به‌عنوان محتوای اسپم شناسایی می‌کند و اعتباری برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد.

۴.نظرات کاربران در دسته‌های مختلف نمایش داده می‌شوند

طبق سیاست‌های جدید گوگل، نتایج مربوط به Reviewها از این پس بر اساس نوع نقد، نویسنده و ویژگی‌های خاصی نمایش داده می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ نشان‌دهنده تلاش گوگل در صحت و اعتبار Reviews است تا کاربران بتوانند نظرات افراد مختلف را باهم مقایسه کنند و بهترین تصمیم را nر خرید بگیرند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
بهبود شرایط سیستم پشتیبانی مشتریان در گوگل

سیاست‌های جدید گوگل برای سایت‌های فروشگاهی

گوگل قصد دارد شرایط سیستم پشتیبانی مشتریان خود را بهبود دهد و تجربه‌ کاربران را در این بخش به‌طور کامل متحول کند. این اقدام که با هدف بهبود ارتباط کاربران و فروشندگان گوگل انجام می‌شود، امکان دسترسی به اطلاعات و پاسخ‌های موردنیاز مخاطبان را با سرعت و دقت بیشتری فراهم می‌کند.

با وضع قوانین جدید، گوگل نشان می‌دهد که به نظرات و نیازهای کاربران اهمیت بسیاری می‌دهد. از جمله داده‌هایی که گوگل برای فروشندگان Merchant در نظر گرفته است، می‌توان به شماره تماس، ایمیل پشتیبانی، فرم دریافت سرویس یا خدمات، پشتیبانی چت آنلاین، سیستم چت‌بات پشتیبان و صفحات مرتبط با پشتیبانی مشتری اشاره کرد.

هرچند این خط مشی‌های جدید برای فروشندگان Merchant Center است، اما آنچه را که گوگل به‌عنوان خدمات مطلوب برای مشتریان در نظر دارد، می‌تواند الگوی خوبی برای فروشگاه آنلاین سطح وب باشد.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ویژگی جدید بخش «Audience» در آنالیتیکس

ویژگی‌های جدید GA4 که از آن بی‌خبرید

گوگل آنالیتیکس با هدف بهبود تجربه نمایش تبلیغات برای مخاطبان و تبلیغ‌دهندگان ویژگی‌هایی را در این بازار توسعه داد که به واسطه آن، مدیران مارکتینگ می‌توانند بازه‌های زمانی دلخواهی را برای تعیین نقش کاربری در نظر بگیرند. بدین ترتیب، تبلیغ‌دهندگان قادر خواهند بود استراتژی‌های بهتری را با امکانات پیشرفته برای نمایش تبلیغات به مخاطبان خود انتخاب کنند.

ویژگی جدید بخش «Audience» در آنالیتیکس امکان بررسی دقیق‌تر نمایش‌ تبلیغات و دسته‌بندی‌های آن‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت کمک می‌کند مخاطبان گوگل آنالیتیکس خود را به‌عنوان مخاطبان جدید در Google Ads اضافه کنید تا محتواهای تبلیغاتی خود را فقط برای آن دسته خاص نمایش دهید و گزارش‌های کاربردی‌تری از فعالیت‌های تبلیغاتی خود به دست آورید.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌: