تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
خبرنامه سئو هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲

منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی به‌روزرسانی helpful content در I/O

گوگل به‌روزرسانی آینده helpful content را در I/O منتشر می‌کند

گوگل به‌روزرسانی جدیدی را برای الگوریتم helpful content ارائه خواهد کرد که درک بهتری از محتواهای منتشرشده در سطح وب دارد و از دیدگاه شخصی و تخصصی محتواها را رتبه‌بندی می‌کند. بعد از این به‌روزرسانی، تولیدکنندگان محتوا باید روی اصالت و ارزشمندی محتوای خود تمرکز بیشتری کنند.

همچنین ایجاد تجربه رضایت‌بخش برای خوانندگان و پایبندی به اطلاعات تخصصی و معتبر هم دیگر المان‌هایی است که بعد از این به‌روزرسانی بیشتر مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد. در این خبر، به پارامترهای محتوای مفید از نظر گوگل هم اشاره شده است که عبارتند از:

پایبندی به حوزه تخصصی و ارائه اطلاعات معتبر در محتوا
محتوا باید با درنظرگرفتن مخاطبان هدف و با تمرکز بر موضوعاتی در یک حوزه تخصصی ایجاد شود. محتوایی که صرفا برای افزایش ترافیک یا با موضوعات پرطرفدار خارج از حوزه تخصصی کسب‌وکار شما تولید شوند، از نگاه گوگل کمتر مفید هستند.

محتوای برآمده از تجربه افراد
محتواهایی که از تجربه شخصی افراد تولید می‌شوند و دست‌اول هستند، مخصوصا در مورد محصولات و خدمات می‌توانند بینش خوبی به کاربران بدهند و محتوای مفیدی از نگاه گوگل هستند.

تمرکز روی موضوعات یک حوزه
باید روی موضوعات یک حوزه تمرکز کنید؛ چراکه تلاش برای پوشش چندین موضوع نامرتبط، می‌تواند مخاطبان و ربات‌های موتورهای جستجو را گیج کند و نتوانند موضوع سایت را به درستی تشخیص دهند.

برآورده‌کردن نیازهای مخاطب و پاسخ به سوالات احتمالی او
محتوایی از نگاه گوگل مفید است که بتواند به سوالات احتمالی مخاطبان طوری پاسخ دهد که او نیازی به مطالعه مطلب بعدی نداشته باشد و پاسخ تمام نیازهای خود را دریافت کند.

ایجاد تجربه رضایت‌بخش برای مخاطبان
ایجاد محتوایی جذاب، ارائه مثال‌ها و خط داستانی می‌تواند به ایجاد حس رضایت در مخاطبان کمک کند.

خودداری از ارائه مطالب و ادعاهای غیرواقعی
انتشار محتوایی که درون آن از مطالب غیرواقعی استفاده شده باشد، اعتماد مخاطب را از بین خواهد برد و قطعا نمی‌تواند از نگاه گوگل هم مفید تلقی شود.

پیروی از راهنماهای گوگل
اگر محتوایی که تولید می‌کنید این پارامترها را داشته باشد، با توجه به‌روزرسانی جدید الگوریتم helpful content، می‌توانید امیدوار باشید که در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید.


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
معیارهای جدید core web vitals در راه است

معیارهای جدیدی برای Core Web vital در راه است

در خبری از بلاگ کروم اعلام کرد که تاخیر ورودی اول (FID) در ماه مارس ۲۰۲۴ با معیار جدید، (Interaction to Next Paint (INP جایگزین خواهد شد. تأخیر ورودی اول (FID)، زمان اولین تعامل کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. زمانی که کاربر بتواند روی یک دکمه کلیک کند و پاسخ آن ارسال شود، معمولاً توسط اسکریپت‌های دیگر مسدود می‌شود.

بنابراین با اینکه پاسخگویی صفحه وب و تجربه کاربر در نظر گرفته شده است، اما متریک FID برای مدت زمان پاسخگویی کافی نیست و فقط تاخیر را محاسبه می‌کند؛ یعنی زمانی که طول می‌کشد تا یک عنصر تعاملی پاسخگو شود.

INP اندازه‌گیری دقیق‌تری از مدت زمانی که طول می‌کشد تا کل صفحه پاسخگو شود را اندازه‌گیری می‌کند. مثلا زمانی که روی تصویری کلیک می‌کنید و بلافاصله لود نمی‌شود، در معیار INP عملکرد ضعیف را نمایش می‌دهد، اما در معیار FID مدت زمان تاخیری که پس از کلیک ایجاد می‌شود را محاسبه می‌کند که لزوما نمی‌تواند دقیق باشد.

INP در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود:

  • اگر INP کمتر از ۲۰۰ میلی‌ثانیه باشد، پاسخگویی صفحه خوب است.
  • امتیاز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه به این معنی است که نیاز به بهبود دارد.
  • نمرات INP بالای ۵۰۰ میلی‌ثانیه نشان‌دهنده پاسخگویی ضعیف است.

تصویر دسته بندیسئوی خارجی
جان مولر درباره لینک‌های نوفالو می‌گوید

جان مولر نکات ظریفی را درمورد لینک‌های نوفالو یادآوری می‌کند

دستورالعمل‌های گوگل به صراحت می‌گویند که برای لینک‌های موجود در محتواهای تولیدشده توسط کاربر (UGC)، لینک نوفالو یا rel=UGC در نظر بگیرید. دلیل این اتفاق هم این است که محتوایی که توسط کاربر تولید می‌شود، احتمال دارد در سایتی منتشر شود که از نگاه گوگل اعتبار زیادی ندارد و به سایت شما آسیب بزند.

بنابراین با اینکه لینک‌های فالو می‌توانند به افزایش اعتبار سایت شما کمک کنند، اما برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی، بهتر است محتواهای تولیدشده توسط کاربران را به شکل نوفالو به موتورهای جستجو معرفی کنید.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی به‌روزرسانی‌های جستجو در I/O

گوگل از به‌روزرسانی‌های جستجو در I/O رونمایی کرد

گوگل در این خبر، ویژگی جدیدی تحت عنوان Search Generative Experience را معرفی کرده است که از هوش مصنوعی مولد برای ارائه نتایج جامع و پیچیده در جستجو استفاده می‌کند. ویژگی جدید «Perspectives» که ویدیوها، تصاویر و پست‌های طولانی را برجسته می‌کند، دیدگاه‌های مختلفی را می‌تواند به کاربران ارائه دهد.

هوش مصنوعی گوگل با وجود این قابلیت می‌تواند به سوالات دقیق‌تری مانند مقایسه دو پارک برای خانواده‌ای که کودک یک‌ساله و حیوان خانگی دارد، جزئیات و پیشنهاداتی را ارائه دهد تا بتواند انتخاب بهتری داشته باشد.

همچنین «SGE» تجربه خرید آنلاین را بهبود می‌بخشد و اطلاعات جامع محصول از جمله بررسی‌های به‌روز، رتبه‌بندی‌ها، قیمت‌ها و تصاویر آن را نمایش می‌دهد. این ویژگی جدید بر اساس نمودار خرید Google ساخته شده که شامل بیش از ۳۵ میلیارد لیست محصول است که همه آن‌ها به طور مداوم به‌روز می‌شوند.

گوگل با آگاهی از محدودیت‌های شناخته‌شده هوش مصنوعی و مواردی مثل (LLM)، تدابیری درنظر گرفته که نتایج جستجوی باکیفیتی را ارائه دهد. این ابزار جدید ویدئوها، تصاویر و بلاگ‌پست‌های نوشته‌شده طولانی را از انواع سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در نتایج جستجو برجسته می‌کند و به صورت خلاصه نشان می‌دهد.

این ویژگی برای کمک به کاربران در درک موضوعات از طریق تجربیات و دیدگاه‌های دیگران طراحی شده است و به اطلاعات دیجیتالی ارتباط انسانی بیشتری می‌دهد. Google تأکید می‌کند که «Perspectives» کیفیت محتوای نظرات را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد و به تجربیات دست‌اول یا محتوای ایجادشده توسط افرادی با دانش عمیق درباره یک موضوع کمک می‌کند.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌: