خبرنامه سئو هفته اول بهمن ۱۴۰۱

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۱

خبرنامه سئو هفته اول بهمن ۱۴۰۱

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به‌صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیسئوی خارجی
وضعیت سئو در سال ۲۰۲۲

مروری بر وضعیت سئو در سال ۲۰۲۲

سایت معتبر Search Engine Journal، هر سال گزارشی از وضعیت سئو منتشر می‌کند. خلاصه‌ای از این گزارش را به زبان فارسی در بلاگ تریبون منتشر کردیم که خواندن آن می‌تواند دیدگاه مناسبی از وضعیت سئوی جهان را در اختیار شما قرار دهد. این گزیده در ۴ فصل منتشر شده که از طریق این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
اخبار گوگل برای وردپرس در سال ۲۰۲۲

اخباری که گوگل برای وردپرس در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد

توجه به آخرین به‌روزرسانی‌ها و تغییرات در الگوریتم‌های گوگل، می‌تواند به بهبود سایت شما کمک کند تا برای ایندکس مطالب و رتبه‌بندی با مشکل مواجه نشوید. در سال ۲۰۲۲، گوگل الگوریتم‌های مختلفی را به‌روزرسانی کرد که از میان آن‌ها، مواردی بودند که به وردپرس ارتباط داشتند.

اگر سایت شما هم در دسته سایت‌های وردپرسی قرار می‌گیرد، مطالعه این تغییرات می‌تواند به بهینه‌سازی سایت شما برای رسیدن به رتبه‌های برتر کمک کند. الگوریتم‌های مرتبط با وردپرس که در سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

الگوریتم Page Experience

در ژانویه، گوگل بخش گزارش‌های مربوط به این الگوریتم که در سرچ کنسول نمایش داده می‌شد را به‌روزرسانی کرد تا کسب‌وکارها بتوانند اندازه بگیرند که تا چه میزان صفحات دسکتاپ، سیگنال‌های مربوط به این الگوریتم را درست دریافت می‌کنند.

الگوریتم Product Review

در ماه مارچ، تغییراتی در این الگوریتم مشاهده شد که هیچ‌کدام از آن‌ها از جانب گوگل تایید نشده‌ بودند؛ اما براساس گزارشات دریافت‌شده از متخصصان سئو، تغییراتی در این الگوریتم به وجود آمد که می‌تواند عملکرد و رتبه سایت‌های وردپرسی را تحت تاثیر قرار دهد.

الگوریتم هسته مرکزی گوگل

گوگل رسماً اعلام کرد که در سایت‌مپ تغییراتی را به وجود آورده است که مستقیماً بر عملکرد سئوی سایت‌ها به‌خصوص سایت‌های وردپرسی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

الگوریتم Helpful content

با توجه به اهمیت تصاویر که در آخرین نسخه از این الگوریتم بیان شد و همچنین ترندبودن تولید محتوا با هوش مصنوعی، از طریق وردپرس می‌توان راه رسیدن به رتبه‌های برتر را هموارتر درنظر گرفت.


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
محتوای نوشته‌شده با هوش مصنوعی در مقایسه با محتواهای کم‌ارزش

محتوای نوشته‌شده با هوش مصنوعی، می‌تواند جایگزینی برای محتواهای کم‌ارزش باشد؟

بعد از الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا که در جهت مقابله با لینک‌ها و محتواهای بی‌کیفیت ارائه شدند، گوگل الگوریتم دیگری به نام helpful content را رونمایی کرد تا کسب‌وکارها از محتوا در جهت رفع نیازهای کاربران استفاده کنند و فقط برای رسیدن به رتبه‌‌های برتر گوگل، محتوا تولید نکنند.

در این الگوریتم، گوگل عنوان کرده که با محتواهایی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، مقابله می‌کند و اگر سایتی تعداد زیادی از این نوع محتواها داشته باشد، احتمال جریمه‌شدن آن وجود دارد.

دلیل گوگل برای این اقدام هم این است که محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی، نمی‌تواند نیاز مخاطبان را به خوبی برطرف کند؛ اما سوالی که در این موقعیت پیش می‌آید، این است که اگر محتوایی مثل محتواهای خبری که معمولا حجم کمی دارد و مخاطب تنها از آن محتوا برای دریافت یک خبر استفاده می‌کند، با هوش مصنوعی تولید شود چه اتفاقی می‌افتد؟

در این حالت با اینکه محتوا توسط AI و ابزارهای مربوط به آن تولید شده، نیاز کاربر را هم برطرف کرده است. به عبارت دیگر، اگر محتواهایی که ارزش زیادی ندارند و تنها در یک زمان خاص می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند، توسط هوش مصنوعی تولید شود، جریمه‌ای از سمت گوگل انجام نمی‌شود؟

برای پاسخ دقیق به این سوال، باید منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی این الگوریتم باشیم تا با توجه به ترندشدن این موضوع، واکنش گوگل به این محتواها را دقیق‌تر بسنجیم.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
خبر آپدیت الگوریتم رتبه‌بندی

آپدیت الگوریتم رتبه‌بندی در راه است؟

خبرها حاکی از آن است که بعد از دو به‌روزرسانی اخیر که برای الگوریتم helpful content و link spam توسط گوگل ارائه شد، در هفته آینده برای الگوریتم Google Search Ranking نیز آپدیتی منتشر شود.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *