تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
خبرنامه هفته اول شهریور ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ شهریور ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته اول شهریور ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ابزار امنیتی جدید گوگل برای محافظت از نمایش محتواهای نامناسب

گوگل از فناوری و ابزارهای امنیتی جدید خود رونمایی کرد

موتور جستجوی گوگل، به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را با قابلیت‌های کاربردی منتشر کرده است. این ویژگی‌ها شامل بهینه‌سازی ابزارهای حریم خصوصی گوگل می‌شود که در کنفرانس گوگل I/O ۲۰۲۳ معرفی شدند:

  • فناوری امنیتی «نتایج مربوط به شما یا Results about you»
  • ویژگی امنیتی «کنترل نمایش محتوای مناسب خانواده یا More control for your family»
  • خط‌مشی‌های جدید «کنترل نمایش اطلاعات خصوصی در نتایج جستجو یا Updated policies on personal explicit images»

ابزار امنیتی گوگل Results about you

به گفته گوگل، ابزار «Results about you» برای رسیدگی به درخواست حذف نتایجی راه‌اندازی شد که حاوی شماره تلفن، آدرس یا ایمیل شخصی کاربران بودند. با این به‌روزرسانی، افراد می‌توانند داده‌های شخصی خود را که بدون اطلاع و مجوز در نتایج نمایش داده می‌شوند، گزارش دهند.

هرچند حذف محتوا از نتایج جستجو به معنی پاک‌شدن آن از سایت یا سایر موتورهای جستجو نیست. با این‌ حال، این امکان کمک می‌کند تا اشخاص کنترل بیشتری روی نمایش اطلاعات خصوصی خود در SERP گوگل داشته باشند. محافظت از اعضای خانواده در برابر نمایش تصاویر ناخواسته، ویژگی امنیتی جدید گوگل در جستجوی نتایج است. بدین ترتیب، والدین می‌توانند با فعال‌کردن این گزینه، از نمایش تصاویر غیرمنتظره مانند تصاویر خشونت‌آمیز را از نتایج گوگل محو کنند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
اضافه‌شدن ویژگی «side-search» یا «جستجوی کناری» به کروم گوگل

ویژگی search side panel کروم رسما در دسترس قرار گرفت

هنگامی که از نتایج جستجو وارد سایتی می‌شوید، برای بازگشت به SERP گوگل نیاز است تا روی دکمه Back کلیک کنید. گوگل با هدف بهبود دسترسی به نتایج جستجو و جلوگیری از بازشدن چندین تب از صفحه سایت، ویژگی جدیدی به نام «side-search» یا «جستجوی کناری» را معرفی کرده است.

نمایش ویژگی Side-search یا جستجوی کناری در پنل کروم

در این پنل، شما می‌توانید لیست خواندنی‌ها (Reading list)، لیست نشان‌شده‌ها (Bookmarks)، مراحلی که تا رسیدن به یک صفحه طی کرده‌اید (Journeys) و نتایج اولیه جستجو در گوگل را ببینید. این امکان در حال حاضر فقط برای آخرین نسخه کروم گوگل فعال شده است و در آینده در سایر موتورهای جستجو نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ویژگی جدید فیلتر گزارش‌گیری در GA4

گزارش‌های GA4 با فیلترهای جدید به‌روزرسانی شد

فیلترها به شما این امکان را می‌دهند تا کنترل بیشتری روی داده‌های یک گزارش‌ داشته باشید. در این به‌روزرسانی، GA4 از فیلترهای جدیدی پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد تحلیل‌های دقیق‌تری از گزارش‌ها به دست آورند. این فیلترها عبارتند از:

  • فیلتر exact matches
  • فیلتر partial matches
  • فیلتر regular expressions

در نظر بگیرید که در حال حاضر، فیلترهای جدید فقط در گزارش‌های «detail reports» در دسترس هستند و در «overview report» نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت فیلتر «Conditions» نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جدید GA4 است که به کمک «dimensions» و «dimension values» پیاده‌سازی می‌شوند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی هوش مصنوعی Multimodal medical AI در جستجوهای پزشکی

معرفی هوش مصنوعی Multimodal medical AI گوگل در نتایج جستجوی حوزه سلامت و پزشکی

گوگل مدل زبان چندوجهی جدیدی به نام «medical AI» را در حوزه سلامت و پزشکی با هدف مراقبت‌های حرفه‌ای، تحقیقات پزشکی و برنامه‌های دارویی معرفی کرده است. این هوش مصنوعی پیشرو علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت‌های پردازش تصویری، قادر است با یادگیری اطلاعات مختلفی همچون تصاویر medical، در بررسی نسخه‌های بالینی، آزمایشات لابراتوار و سوابق بیمار، بسیار کارآمد باشد. رویکردهای متعددی برای استفاده از قابلیت‌های Multimodal medical AI وجود دارد که شامل استفاده از ابزارهای مختلف و ساخت یک سیستم یکپارچه برای جذب اطلاعات از همه منابع است.

با این حال، هر یک از این امکانات مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است ارتباط میان هر مدل یا ابزار سخت باشد. گوگل می‌گوید: «برای استفاده بهینه از هوش مصنوعی در صنعت پزشکی، نیازمند ترکیب قدرت سیستم‌های تخصصی آموزش‌دیده هستیم که در Multimodal medical AI به‌خوبی پوشش داده شده است.»

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌: