خبرنامه روابط عمومی بهمن ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲

خبرنامه روابط عمومی بهمن ۱۴۰۲

در خبر اول خبرنامه بهمن ماه، به ماجرای اخراج یکی از کارمندان Cloudflare و بحرانی که ایجاد کرد پرداختیم و در خبر دوم نقش دیتا را در مراحل مختلف مدیریت بحران بیان کردیم.

بحران پیش‌آمده به دلیل اخراج یکی از کارمندان شرکت Cloudflare:

اخراج غیرمنصفانه‌ای که وایرال شد

در هفته گذشته یکی از کارمندان شرکت Cloudflare در حین جلسه‌ای که برای اخراج او ترتیب داده شده بود، فیلمی ضبط کرد و آن را در TikTok به اشتراک گذاشت.

او در این ویدئو با دو نفر از منابع انسانی سازمان جلسه داشت و از آن‌ها دلیل قانع‌کننده‌ای برای اخراج خود می‌خواست و آن‌‌ها ضعف عملکرد را دلیل این تصمیم بیان می‌کردند.در صورتی که این فرد در جلسه بیان می‌کند که هیچ فیدبک منفی از مدیر مستقیم خود دریافت نکرده و همواره رویکرد مدیرش نسبت به او مثبت بوده است.

شرکت Cloudflare:

همچنین اینکه بدون حضور مدیر مستقیم، این تصمیم به او اعلام شده بود، نکته برای او قابل درک نبود.  در نظرات این پست هم افراد زیادی این اقدام شرکت Cloudflare را غیرحرفه‌ای خواندند. این ویدئو خیلی زود دست‌به‌دست شد و کارجوهای زیادی در مورد این اتفاق صحبت می‌کردند.

درس‌های پی‌آری:

ماری اسکوئو، مدیرعامل و بنیانگذار Proof Point Communications، می‌گوید: بسیاری از شرکت‌ها هنوز در تلاش هستند تا سطحی از شفافیت را در مورد اخراج‌ها و نحوه برقراری ارتباط با افراد تحت تأثیر به دست آورند.

ماری اسکوئو، مدیرعامل و بنیانگذار Proof Point Communications

اسکوئو می‌گوید: «بسیاری از رهبران ارشد هنوز فکر می‌کنند که می‌توانند بدون ارائه دلایل موجه پایان همکاری را اعلام کنند. در مورد Cloudflare هم همین اتفاق افتاد و هیچ جزئیاتی در مورد این تصمیم گفته نشد و مدیرعامل شرکت هم به خبرنگاران گفته بود که هیچ فردی قرار نیست اخراج شود، در صورتی که بعد از مصاحبه او، ۴۰ نفر اخراج شدند و این اتفاق خوبی برای شرکتی به بزرگی Cloudflare نبود.»

بنابراین اگر قصد دارید فرد یا افرادی را اخراج کنید، حتما شفافیت و احترام را در صحبت‌های خود درنظر بگیرید و بهتر است طی یک فرایند حساب‌شده این تصمیم را اعلام کنید تا مثل Cloudflare با یک بحران مواجه نشوید.

منبع: prnewsonline


کاربرد دیتا در مدیریت بحران سازمان‌ها

نقش دیتا در مدیریت بحران

برای مدیران عامل، مدیران ارشد اجرایی و متخصصان روابط عمومی که در هنگام بروز مشکل در محل هستند، داده‌ها می‌توانند ابزار مهمی باشند. داده‌ها باعث ایجاد اطمینان در تصمیم‌گیری می‌شوند و به مدیران بینش دقیقی از وضعیت موجود می‌دهد.

استفاده از دیتا می‌تواند غریزه درونی را تقویت کند یا باعث شود از پیش‌فرض‌های ذهنی خود عقب‌نشینی کنید و در نهایت شاید از استراتژی متفاوت‌تر و بهتری استفاده کنید. اما چگونه و در چه زمان باید از داده‌ها استفاده کنیم؟ در ادامه تاثیر دیتا در هر مرحله را بیان خواهیم کرد.

فاز ۱: قبل از بحران

یک برنامه مبتنی بر داده‌ها، با نظارت بر برند، مسائل آن و نظر ذی‌نفعان از طریق مکالمات آنلاین و محتوای رسانه‌ای آغاز می‌شود.
شناسایی افراد تأثیرگذار در فضای برند و ایجاد روابط فعالانه با آن‌ها امکان دسترسی سریع‌تر و شانس بیشتر برای شنیده‌شدن را فراهم می‌کند.

داده‌هایی را جمع‌آوری کنید که به شما در پیشگیری و واکنش سریع در بحران کمک کند. مثلا اینکه با چندین مدل بحرانی که ممکن است برای کسب‌وکار شما پیش بیاید، رقبا یا سایر کسب‌وکارها چگونه مواجه شده‌اند و آن را مدیریت کرده‌اند.

اطلاعاتی که به‌صورت عمومی از آن‌ها در دسترس است، می‌تواند به شما در پیش‌بینی و واکنش احتمالی در شرایط مشابه فکر کنید. در واقع باید از اشتباهات آن‌ها اجتناب کنید و از موفقیت‌های آن‌ها درس بگیرید تا وقوع بحران را برای کسب‌وکار خود به حداقل برسانید. در کنار این موضوع، جمع‌آوری داده‌های مشتریان مثل سوالاتی که همواره می‌پرسند، می‌تواند به طراحی استراتژی برای پیشگیری از بحران کمک کند.

فاز ۲: در بحبوحه یک بحران

با آشکارشدن یک بحران، ارائه بینش شفاف و قابل درک، اقدامی کلیدی است. چالش‌های این کار به ظاهر ساده، بی‌شمار است. داده‌ها خیلی سریع می‌آیند و ساختاری ندارند، حقایق تغییر می‌کنند، انتظارات داخلی برای به‌روزرسانی‌ها به وجود می‌آیند و…

در این شرایط می‌توانید از داده‌های گذشته مشتریان استفاده کنید یا اگر یک مشتری خاص با مشکل مواجه شده، تاریخچه ارتباط او با کسب‌وکار خود را به دست آورید تا به شما کمک کند که تصمیم بهتری برای پاسخگویی بگیرید.

فاز ۳: پس از بحران

داده‌های جدید معمولاً در مرحله پس از بحران ظاهر می‌شوند، بنابراین ادامه نظارت و ارزیابی مهم است. همچنین داده‌هایی که از گزارش بحران به دست می‌آید، می‌تواند به شناسایی راه‌های جدید برای پاسخگویی در آینده کمک کند.

تاکتیک دیگر ارسال یک نظرسنجی است که به طور منظم اعتبار برند را بررسی می‌کند؛ زیرا به مسائل کلیدی مانند کیفیت، ایمنی و تجربه مشتری مربوط می‌شود. این امکان پیش‌بینی تهدیدات آتی را فراهم می‌کند و بینش‌هایی را در مورد چگونگی و امکان تقویت شهرت برند ارائه می‌دهد.

در نهایت مهم است که در شرایط بحرانی عجولانه تصمیم‌گیری نکنید و براساس داده به مشتریان و کاربران پاسخ دهید. هرچقدر اطلاعات و آمار بیشتری داشته باشید، زودتر می‌توانید از دوران بحران گذر کنید. در کنار آن، داده‌ها به شما کمک می‌کنند که در بحران‌های بعدی هم بتوانید پیش‌بینی مناسبی داشته باشید.

منبع: odwyerpr


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *