خبرنامه سئو هفته سوم آبان ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۸ آبان ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم آبان ۱۴۰۲

در ابتدا به سراغ تاثیرات قابل توجه جدیدترین آپدیت‌های گوگل بر رتبه‌بندی جستجو و تجربه کاربر در سال ۲۰۲۳ می‌رویم و با نکاتی که باید درباره تولید محتوای نقد و بررسی بدانیم، خودمان را برای آپدیت review system گوگل آماده می‌کنیم. در خبر سوم با مفهوم keyword stuffing از زبان گوگل بیشتر آشنا خواهیم شد و در آخر هم از توصیه‌های جدید گوگل درباره استفاده از فرمت زمان و منطقه زمانی در اسکیمای videoObject خواهیم گفت.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی اصلی هسته در اکتبر ۲۰۲۳

از اکتبر تا نوامبر؛ تجربه‌ای بی‌سابقه از به‌روزرسانی‌های مستمر گوگل

گوگل به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی موتور جستجوی خود است تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کند و پاسخ‌های مرتبط‌تری را نمایش دهد. در جدیدترین تغییرات گوگل، به‌روزرسانی اصلی هسته در اکتبر ۲۰۲۳ با آپدیت سیستم شناسایی اسپم همراه بود که هدف اصلی آن مبارزه با صفحات هرزنامه و رفتارهای اسپم عنوان شد.

آپدیت نوامبر تلاش کرد تا آن دسته از صفحاتی را که هم‌زمان با به‌روزرسانی اسپم تحت تاثیر قرار گرفتند، ارزیابی و سطح کیفی هسته را برای نتایج با ثبات‌تر، ارتقا دهد. به موازات این اتفاقات، سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید (Helpful Content) به‌عنوان یک الگوریتم Side-Wide، همیشه در پس‌زمینه تمام سیستم‌های دیگر فعال است.

این الگوریتم صفحات بی‌کیفیت را که حجم آن‌ها در کل سایت از صفحات باارزش بیشتر باشد، به‌عنوان سیگنال منفی در نظر می‌گیرد و در صورت طبقه‌بندی‌کردن صفحات، همگی را به صورت الگوریتمی از نتایج جستجو حذف می‌کند. تاثیر Classifier HCU، یکی از دلایل افت ناگهانی ترافیک و رتبه بعضی‌ از صفحات در گزارش Performance است. این صفحات به بهبود مستمر و افزایش کیفیت نیاز دارند و ممکن است زمان بسیار طولانی بگذرد تا به نتایج قبلی برگردند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
سیستم رتبه‌بندی review system

سیستم رتبه‌بندی review system چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سیستم رتبه‌بندی review system به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های اصلی گوگل، به محتوای منحصربه‌فردی که توسط نویسنده متخصص یا افراد علاقه‌مند مسلط به یک موضوع نوشته شده باشد، امتیاز بیشتر و پاداش بهتری می‌دهد. محتوای review به بررسی عمیق و تحلیل حرفه‌ای هر چیزی مانند محصول، فیلم، خدمات و غیره می‌پردازد که از کیفیت قابل‌ توجه و متمایزی برخوردار است. برای‌ آشنایی کامل با عملکرد رتبه‌بندی، مقاله «معرفی ۱۸ سیستم رتبه‌بندی گوگل» را بخوانید.

به بیان دیگر محتوای review به بررسی تجربی یک محصول بر اساس تحقیق و دانش مرتبط با آن اشاره دارد و از نویسنده یا بررسی‌کننده می‌خواهد تا مقاله را با عکس‌های یونیک، ویدئوهای بررسی توسط شخص و همچنین مواردی چون مزایا و معایب یا فایل‌های صوتی غنی‌تر کند.

رتبه‌بندی این سیستم در سطح صفحه انجام می‌شود؛ به این معنی که کل صفحه مقاله به طور کامل ارزیابی می‌شود، نه بخش‌هایی از آن. با این‌ حال، اگر تعداد کمی مقاله نقد و بررسی در سایت وجود داشته باشد، گوگل شاید توجه چندانی به صفحات review نکند. هرچقدر تعداد این نوع مقاله‌ها بیشتر باشد، در رتبه‌بندی کلی تأثیر بالاتری دارد.

اما این همه ماجرا نیست؛ زیرا تولید محتوای review بسیار سخت و پیچیده است؛ زیرا گوگل می‌تواند در صورت نبود کیفیت لازم در محتواهای نقد و بررسی، آن را با سیستم review رتبه‌بندی نکند. بنابراین به مجموعه‌ای از بهترین مقاله‌های review که از EEAT بالایی برخوردار هستند نیاز دارید تا بتوانید علاوه بر رتبه‌بندی سیستم اصلی گوگل، از الگوریتم review system نیز بهره ببرید.
به‌زودی گوگل یک به‌روزرسانی برای reviews system ارائه خواهد کرد. کسانی که محتوای نقدوبررسی می‌نویسند، راهنمای گوگل را بخوانند.

بهتر است بدانید: نکات کلیدی برای تولید محتوای review:

۱. از نظرات کاربران باتجربه برای بهبود محتوا کمک بگیرید. داشتن رضایت از یک محصول یا دیدگاه‌های عمومی، برای محتواهای review کافی نیست.
۲. نشان دهید که درباره موضوع محتوای بررسی، از تخصص و تجربه بالایی برخوردار هستید.
۳. از عکس‌های دست‌اول، ویدئو و فایل‌های صوتی اختصاصی در محتوا استفاده کنید.
۴. از ویژگی‌های «کمی و کیفی» در بررسی‌های خود استفاده کنید.
۵. در رابطه با وجه تمایز میان آنچه بررسی می‌کنید با نمونه مشابه رقبای خود توضیح دهید.
۶. بر اساس تجربه‌ای که دارید، روی مهم‌ترین نکات کلیدی یک نقد و بررسی‌ تمرکز کنید.
۷. از توصیف‌های مبتنی بر «برترین‌ها» زمانی استفاده کنید که قابل اثبات باشند.
۸. اطلاعات نویسنده یا شخص بررسی‌کننده باید به‌طور واضح مشخص باشد و بتوان تجربه یا تخصصشان را با شواهدی در سطح وب پیدا کرد.
۹. به منابع و رفرنس‌هایی لینک دهید که مرتبط با موضوع بررسی باشند.
۱۰. محتوای بررسی شما باید از تولیدکننده یا شرکت اصلی ارائه‌دهنده بهتر و باکیفیت‌تر باشد و ارزش بیشتری را به مخاطب ارائه دهد.
۱۱. انتشار یک محتوای review مانند خلق یک اثر هنری است. این نوع محتوا با پست‌های همیشگی بلاگ، مقایسه‌ها، بررسی‌های روتین و سایر مقاله‌هایی که تاکنون منتشر کرده‌اید بسیار متفاوت است.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
مفهوم کیورد استافینگ در صفحات سایت

توضیحات گوگل درخصوص مفهوم کیورد استافینگ در صفحات سایت

تکرار کلمات کلیدی در صفحات وب، به‌تنهایی معیار اصلی برای تعیین keyword stuffing نیست. گوگل می‌گوید: «کیورد استافینگ (keyword stuffing) روشی اسپم است که به تکرار غیرمنطقی و نامفهوم یک کلمه اشاره دارد؛ اما فقط تعداد تکرار کلمات معیار نیست و چیزی که اهمیت دارد این است که نحوه نوشتن و استفاده از کلمات در صفحه چگونه باشد.»

به گفته گوگل، بهترین راه برای تولید محتوای قابل فهم، نوشتن به شیوه‌ای جذاب و مناسب برای کاربران است که در آن نیازی به تکرار نامعقول کلمات نباشد. به‌عنوان یک نویسنده، بهتر است کاربران را مخاطب محتوای خود قرار دهید و به جای تمرکز روی تکرار کلمات کلیدی، به ارائه اطلاعات مفهومی و کاربردی بپردازید؛ زیرا رویکرد بهتری برای بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو خواهد بود.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی سند راهنمای اسکیمای VideoObject

گوگل سند راهنمای اسکیمای VideoObject را با توصیه‌های جدید به‌روزرسانی کرد

گوگل با به‌روزرسانی سند راهنمای اسکیمای VideoObject، از کاربران می‌خواهد تا در فیلدهای مربوط به تاریخ، از فرمت زمان و بازه زمانی استفاده کنند. این موتور جستجو با تأکید بر فاکتور زمان، آن را به‌عنوان عنصری مهم در فرایند جستجو و دیگر مؤلفه‌ها می‌داند. با تغییرات جدید، در صورتی‌ که فیلدهای تاریخ اسکیمای ویدئو بدون منطقه زمانی منتشر شوند، گوگل به‌صورت خودکار از منطقه زمانی استفاده‌شده توسط Googlebot استفاده می‌کند.

نکته مهم دیگر مربوط به داده‌های زمانی در فیلدهای مربوط به تاریخ انقضاست. گوگل می‌گوید: «در صورتی‌ که از تاریخ فیلد expires در اسکیمای ویدئو گذشته باشد، گوگل آن ویدئو را از نتایج جستجو خارج خواهد کرد.» بنابراین اگر به هر دلیلی برای یک فیلد، تاریخ انقضا دارید باید بازه زمانی را به‌طور دقیق مشخص کنید تا در نحوه نمایش فایل ویدئویی مشکلی به وجود نیاید.

بهتر است بدانید: این تغییرات به اهمیت بالای زمان و منطقه زمانی در انواع اسکیما می‌پردازد. گوگل تلاش می‌کند تا ناسازگاری‌های میان منطقه زمانی کراولر و UTC را در انواع اسکیما بهبود دهد. زمان و تاریخ در اسکیما بر اساس استاندارد ایزو ۸۶۰۱ استفاده می‌شود که شامل حرف انگلیسی برای مشخص‌کردن نوع زمان و اعداد برای مقدار می‌شود. در مثال زیر، نمونه‌ای از تاریخ را در یک اسکیما مشاهده می‌کنید که با منطقه زمانی تهران و ایزو ۸۶۰۱ تنظیم شده است:

“uploadDate”: “2023-08-10T08:48:53+03:30”

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *