تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
خبرنامه سئو هفته سوم خرداد ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم خرداد ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به‌صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
تاثیرات web3 بر سئو

تاثیرات web3 بر سئو از نگاه تیم Search Relations گوگل

در آخرین قسمت از پادکست «Search Off the Record»، تیم Google Search Relations، متشکل از جان مولر، گری ایلیس و مارتین اسپلیت، به گفتگوی قابل تاملی پیرامون تأثیر Web3 بر سئو پرداختند که در ادامه بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم:

در حال حاضر Web3 در مراحل توسعه خود قرار دارد؛ اما متخصصان تیم گوگل آن را نشان‌دهنده تکامل اینترنت می‌دانند. Web3 برخلاف وب سنتی، قصد دارد به افراد کنترل بیشتری برای تجربیات آنلاین دهد، حریم خصوصی داده‌ها را بهبود دهد و تعاملات همتا‌به‌همتا را ساده کند.

تاثیر Web3 بر سئو

در طول پادکست در مورد پیامدهای Web3 روی تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو، رتبه‌بندی موتورهای جستجو و دیده‌شدن سایت صحبت شد. جان مولر در بخشی از صحبت‌های خود بینش‌هایی را در مورد چالش‌های ایجادشده توسط دامنه‌های Web3 ارائه کرد.

او توضیح داد که این آدرس‌ها شبیه دامنه‌های سطح بالا (TLD) هستند، اما ساختار شناخته‌شده دامنه‌های سنتی را ندارند. در نتیجه، کرالرهای گوگل در هنگام کرال این سایت‌ها و فهرست‌بندی محتوای آن‌ها با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. بنابراین ممکن است استفاده از آن‌ها در حال حاضر استراتژی‌های سئوی شما را با چالش‌هایی مواجه کند.

کاربردهای بالقوه Web3

تیم Search Relations گوگل بیان کرد که تاکنون شاهد توسعه قابل‌ توجهی در سیستم‌های Web3 نبوده‌اند؛ اما به نظر آن‌ها همچنان بررسی کاربردهای بالقوه این فناوری نوظهور ارزشمند است.

برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)

Web3 ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps را امکان‌پذیر می‌کند که در شبکه‌های همتابه‌همتا کار کرده و اغلب از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند. نمونه‌های قابل‌ توجه آن نیز شامل پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) و شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز است. این برنامه ها شفافیت، امنیت و کنترل کاربر را بدون واسطه ارائه می‌دهند.

دامنه‌های مبتنی بر بلاک‌چین

Web3 مفهوم دامنه‌های مبتنی بر بلاک‌چین را معرفی می‌کند که از نام‌های دامنه سنتی متفاوت است. این دامنه‌ها از سیستم‌های نام‌گذاری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و به کاربران مالکیت و کنترل بر نام دامنه خود را بدون اتکا به ثبت‌کننده‌های متمرکز دامنه می‌دهند. نمونه‌های برجسته این دامنه‌ها هم عبارتند از: سرویس نام اتریوم (ENS) و دامنه‌های غیرقابل توقف.

هویت دیجیتال و حریم خصوصی

Web3 می‌تواند هویت دیجیتال و حریم خصوصی را افزایش دهد. Web3 با بهره‌گیری از راه‌حل‌های هویت غیرمتمرکز و اصول رمزنگاری، به کاربران توانایی مالکیت و کنترل داده‌های شخصی خود را می‌دهد. حفظ حریم خصوصی و کنترل داده‌ها با تقاضای رو به رشد کاربران برای افزایش حریم خصوصی آنلاین و حفاظت از داده‌ها نیز همخوانی دارد.

در حالی که تأثیر Web3 بر سئو، رتبه‌بندی موتورهای جستجو و دیده‌شدن سایت همچنان موضوعاتی هستند که جای بحث دارند؛ اما می‌توان امیدوار بود که با رشد و توسعه این ابزارها، دنیای جدیدی از فضای اینترنت را تجربه کرد.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
به‌روزرسانی بینگ چت منتشر شد

با آپدیت جدید بینگ، فرصت بیشتری برای مکالمه با هوش مصنوعی دارید

به نقل از Search engine land، مایکروسافت بینگ در هفته‌های گذشته چندین به‌روزرسانی جدید را برای بینگ چت (Bing Chat) منتشر کرده است که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۱.فرصت مکالمه بیشتر می‌شود
تا قبل از این به‌روزرسانی، کاربران بینگ در هر مکالمه فقط ۲۰ نوبت می‌توانستند با هوش مصنوعی چت کنند؛ اما حالا این تعداد به عدد ۳۰ رسیده است. البته در طول روز می‌توانید ۳۰۰ مکالمه متفاوت با بینگ چت داشته باشید و در هر نوبت فقط ۳۰ پیام می‌توانید ارسال کنید.

مایکروسافت توضیح داده است که این به‌روزرسانی شامل تاریخچه چت‌های شما با این هوش مصنوعی هم خواهد شد و اگر چت‌های قبلی شما به حد مجاز رسیده، می‌توانید آن را تا حد مجاز جدید (۳۰ پیام) ادامه دهید. البته بینگ قصد دارد که در ادامه این محدودیت‌ها را بردارد؛ اما به دلیل هزینه‌های بالایی که سرورهای هوش مصنوعی دارند، به آرامی این اتفاق خواهد افتاد.

۲.بخش‌های تصویری در Bing Chat توسعه پیدا کردند
بینگ چت از این به بعد در مکالمات خود، نتایج تصویری بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر در مورد سفر و مناطق گردشگری از این هوش مصنوعی سوال کنید، در کنار پاسخ‌های متنی، تصاویری از موقعیت جغرافیایی موردنظر را هم برای شما ارسال می‌کند.
همچنین این تصاویر به همراه لینک ارسال می‌شود تا اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، بتوانید به جستجوی خود در موتور جستجوی بینگ ادامه دهید. در کنار این موارد، Bing Image Creator نیز در همه حالت‌های چت فعال شده است.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
اضافه‌شدن هوش مصنوعی به ابزار گوگل ادز

هوش مصنوعی به گوگل ادز هم رسید

در رویداد Google Marketing Live 2023 از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای محصولاتی مثل Google Ads ،Performance Max و Product Studio رونمایی شد تا ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی را ساده‌تر کند. در ادامه در مورد گوگل ادز و هوش مصنوعی که به آن اضافه می‌شود، صحبت می‌کنیم:

محتواهای پیشنهادی به‌صورت خودکار و تجربه مکالمه با هوش مصنوعی

در پاسخ به نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان در مورد پیچیدگی راه‌اندازی کمپین‌های جدید، گوگل از یک رابط کاربرپسند جدید در Google Ads رونمایی کرد. هوش مصنوعی که قرار است در Google Ads به کار گرفته شود، لندینگ پیج‌ها و تبلیغات را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و محتوا را خلاصه می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط، هدلاین‌ها، دیسکریپشن، تصاویر و سایر محتواهای موردنیاز را به‌صورت خلاقانه برای کمپین‌های تبلیغاتی به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

دارایی‌های ایجادشده به‌صورت خودکار تبلیغات گوگل
این پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف بهبود تجزیه‌وتحلیل لندینگ‌ پیج‌های مرتبط با تبلیغات شما و مطابق جستجوی کاربران در زمینه مشابه است. برای مثال در تصویر زیر، محتواهای پیشنهادی هوش مصنوعی گوگل ادز برای «مراقبت از پوست‌های خشک و حساس» را می‌توانید مشاهده کنید.

اسکرین شات از دارایی‌های ایجادشده به‌طور خودکار Google Ads
همچنین کاربران می‌توانند از طریق گفتگوی هوشمند و تعاملی با هوش مصنوعی، کمپین تبلیغاتی بهتری را ایجاد کنند.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌: