تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
خبرنامه سئو هفته سوم تیر ۱۴۰۲

منتشر شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم تیر ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی بزرگی برای سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید

به‌روزرسانی بزرگ برای سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید در راه است

گوگل در جریان کنفرانس I/O ۲۰۲۳ از انتشار به‌روزرسانی بزرگی برای سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید خبر داد که سطح وسیعی از محتوای وب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. محتوای مفید (Helpful content) یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های رتبه‌بندی است که علاوه بر پشتیبانی از زبان فارسی، به‌صورت Real time در پیش‌زمینه تمام سیستم‌های رتبه‌بندی فعال است.

گوگل می‌گوید: «حجم محتوای تولیدشده در وب، به طرز چشمگیری افزایش‌یافته و می‌توان گفت در حال انفجار است. این اتفاق وظیفه ما را در سازماندهی هرچه بهتر و غنی‌تر اطلاعات افزایش داده و با چالش‌های فراوانی مواجه کرده است.»

به گفته این موتور جستجو، برآورده‌کردن بینشی صحیح از آنچه که کاربران برای تصمیمات کوچک و بزرگ خود جستجو می‌کنند، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا لازم است حقایق و دیدگاه‌های فراوانی را مدنظر قرار دهد. گوگل از هوش مصنوعی مولد کمک می‌گیرد تا به لطف تکنیک‌های نوآورانه بتواند نحوه تعامل و جستجوی افراد را در پهنه بی‌کران داده‌ها به‌درستی درک و بهترین‌های وب را رتبه‌بندی کند.

این موتور جستجو با تأکید بر لزوم تولید محتوای ارزشمند برای کاربران می‌افزاید: «بسیاری از افراد برای به‌دست‌آوردن اطلاعات مفید و ارزشمند، به نظرات و توصیه‌های دیگران علاقه بیشتری دارند. برای همین منظور جستجوی وب را با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متحول کردیم تا جستجوگران بتوانند افرادی که یافتن پاسخ‌ها، الهام‌بخش آن‌ها هستند را پیدا کرده و نقطه‌نظراتشان را به دست آورید.

بدین ترتیب طی ماه‌های آتی، به‌روزرسانی بزرگی را برای سیستم HCU منتشر خواهیم کرد تا جستجوی وب آمیخته باتجربه انسانی باشد. بخش بزرگی از آنچه که جستجو را مفیدتر می‌کند، توانایی دستیابی کاربران به تجربه و دانش مردم سرتاسر دنیاست. تجربه جدیدی که می‌تواند یک ویدئوی ۳۰ثانیه‌ای یا مقاله‌ای درباره غواصی در دریاچه‌ای ناشناخته باشد.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
فناوری Virtual Try-On در گوگل

پوشیدن مجازی انواع لباس با فناوری جدید Virtual Try-On

هوش مصنوعی جدید گوگل به کاربران کمک می‌کند تا با فناوری Virtual Try-On بتوانند لباس خود را قبل از خرید، به‌صورت مجازی پرو کنند. انتخاب لباس مناسب همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین بوده است. به‌خصوص وقتی که افراد باسلیقه‌های مختلف و سخت‌گیرانه بخواهند آنچه که در نظر دارند را تهیه کنند.

گوگل قابلیتی را برای آزمایش انواع لباس فراهم کرده که از هوش مصنوعی مولد جهت نشان‌دادن طیف گسترده‌ای از محصولات روی مدل‌های واقعی استفاده و فیلترهای متعددی را در نتایج پوشاک به کار می‌گیرد. هوش مصنوعی Virtual Try-On ابتدا عکس لباسی که کاربر انتخاب کرده را دریافت می‌کند و سپس نحوه پوشیدن، تاشدن و همچنین تمام چین‌وچروک‌های آن را بر روی مدل‌های انسانی که حالت‌های مختلفی دارند به نمایش می‌گذارد.

به گفته گوگل، کاربران Google Shopping می‌توانند لباس‌های تولیدی برندهایی مانند H&M و Anthropologie را با این فناوری و به طور مجازی امتحان و با اطمینان از مناسب‌بودن لباس انتخابی، تجربه بهتری از خرید خود داشته باشند. فیلترهای موجود در هوش مصنوعی جدید پرو لباس از الگوریتم‌های تطبیق بصری (visual matching algorithms) استفاده می‌کند که با ورودی‌هایی مانند رنگ، سبک و الگو امکان اصلاح انتخاب نهایی را به کاربر خواهد داد.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
معرفی یک ویژگی جدید به نام Aloud برای دوبله ویدئوهای یوتیوب

هوش مصنوعی جدید یوتیوب، صدای ویدئوها را به زبان‌های مختلف دوبله می‌کند

توسعه هوش مصنوعی در محصولات مختلف باعث شده تا مردم بیش از هروقت دیگری به سطح وسیعی از اطلاعات دسترسی داشته باشند. این ویژگی در سرویس‌های مبتنی بر اشتراک محتوا مانند یوتیوب پیشرفت قابل‌توجهی داشته و به لطف فناوری multi-language dubbing وارد فاز جدیدی نیز شده است.

سرویس اشتراک ویدئوی یوتیوب، باهدف دسترسی کاربران دنیا به انبوه محتوای ویدئویی که به زبان‌های مختلف وجود دارد، امکان انتخاب صدای دوبله‌شده کلیپ‌ها را میسر می‌سازد. فناوری مفیدی که ضمن کاهش زمان و هزینه دوبله محتوا، به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا به جامعه مخاطبان وسیع‌تری دسترسی داشته باشند.

به گفته گوگل، فناوری «multi-language dubbing» ابتدا آنچه را که در ویدئوها گفته می‌شود، به متن تبدیل کرده و سپس آن را به‌صورت خودکار ترجمه و دوبله می‌کند. سخنگوی یوتیوب می‌گوید: «ما قصد داریم صدای دوبله شده منطبق با صدای اصلی و هماهنگ با حرکت لب‌های افراد داخل ویدئو باشد. برای همین منظور سرویس «Aloud» که با فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده شده است را معرفی می‌کنیم.

لازم به ذکر است سرویس Aloud یوتیوب فعلاً به‌صورت آزمایشی برای زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در دسترس قرار گرفته و از سال ۲۰۲۴ به سایر زبان‌ها نیز گسترش می‌یابد.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌: