گزارش رویداد تریبون کامز - فصل اول «آوای درنا»
رویداد تریبون کامز، فصل اول آوای درنا

به‌ روزرسانی شده در ۸ شهریور ۱۴۰۲

|

رویداد تریبون کامز برگزار شد + انتشار اولین گزارش جامع روابط عمومی

 

رویداد «تریبون کامز» با هدف ارتباطات و روابط عمومی در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، در کتابخانه ملی برگزار شد. جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه در فصل اول تریبون کامز به نام «آوای درنا» حضور پیدا کردند تا در کنار هم نگاه کوتاهی داشته باشیم به وضعیت روابط عمومی در سالی که گذشت.

 

محتوای ارائه‌های رویداد تریبون کامز

مدتی پیش پرسشنامه‌ای برای فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه‌ها ارسال شد و با همراهی ۳۸۰ نفر از افراد این حوزه، گزارشی را با عنوان «اولین گزارش جامع روابط عمومی در ایران» تهیه کردیم. گزارش به ۴ بخش کلی جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها، عملکرد روابط عمومی، ارتباط با رسانه‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه روابط عمومی و چشم‌انداز روابط عمومی تقسیم شده است.

فائزه غفوری، مدیر ارتباطات بازاریابی تریبون، بخش‌هایی از گزارش را برای حضار ارائه داد و گفت: «طبق آمار این گزارش، ۲۲درصد از فعالان روابط‌عمومی در سازمان‌های دولتی، ۵۵درصد در شرکت‌های خصوصی و مابقی نیز در سازمان‌های خصوصی-دولتی و آژانس‌ها مشغول به کار هستند. همچنین، آمارها نشان داده است که نیمی از جامعه‌ روابط عمومی را نیز مدیران و کارشناسان ارشد تشکیل می‌دهند.»

او درباره درآمد فعالان این حوزه گفت: «درآمد ۳۸درصد از فعالان روابط عمومی در بازه ۸ الی ۱۵میلیون تومان قرار دارد و فاصله‌ درآمدی مدیران و کارشناسان تقریباً ۴۰۰هزار تومان برآورد شده است. البته اختلاف درآمدی میان خانم‌ها و آقایان در رده‌های مدیریتی بیشتر است و رقم این شکاف به ۳میلیون تومان می‌رسد.»

مینا ملکی، مدیر ارشد اجرایی تریبون، بخش دوم از خلاصه گزارش وضعیت روابط عمومی را برای مهمانان روایت کرد و گفت: «در این گزارش، محدودیت بودجه با سهم ۵۹درصدی بزرگترین چالش‌ حوزه روابط عمومی بیان شده است. همچنین جذب و حفظ نیروی متخصص، دومین چالشی است که متخصصان روابط عمومی در این گزارش اعلام کرده‌اند و سهم ۴۴درصدی دارد.»

او درباره نحوه فعالیت گفت:‌ «در سال ۱۴۰۱، فقط ۲۷درصد از متخصصان این حوزه فعالیت‌های خود را به آژانس‌های روابط عمومی برون‌سپاری کرده‌اند. فعالیت‌های تولید محتوا و ارتباط با رسانه‌ها بیشترین سهم را در این آمار دارند.»

سخنرانی مینا ملکی در رویداد تریبون کامز

مهمانان رویداد تریبون کامز

حدود ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه به این رویداد دعوت شده بودند. همچنین، پنل گفتگوی تخصصی با حضور نگار عرب (راهبر ارتباطات سازمانی تپسی)، امیر لعلی (مدیر روابط عمومی، بازاریابی و مشتریان بانک سینا)، امیرحسن موسوی (مدیر ارتباطات گروه دیجی‌‌کالا) و مهربانو مهدوی (مدیر روابط عمومی برند طبیعت) با میزبانی رضا جمیلی (سردبیر کارنگ) برگزار شد. مهمانان درباره نقش روابط عمومی در سازمان و چالش‌های آن در ایران صحبت کردند.

امیدواریم که اطلاعات این گزارش بتواند به شناخت جایگاه و نقش روابط عمومی در سازمان‌ها کمک کند و مدیران کسب‌وکارها را با فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه آشنا کند. برای مطالعه کامل این گزارش آن را از لینک زیر دانلود کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

2 پاسخ

    1. سلام. وقت‌بخیر
      پیش از رویداد در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده بودیم و امکان مشاهده رویداد بصورت آنلاین و رایگان رو براتون فراهم کرده بودیم.
      در حال حاضر هم ویدئو پنل رو تو صفحه قرار دادیم تا در صورت تمایل مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *