نمونه رپورتاژ آگهی؛ 13 نمونه رپورتاژ آگهی موفق ایرانی - تریبون
نمونه رپورتاژ آگهی موفق در رسانه‌ها

به‌ روزرسانی شده در ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

|

13 نمونه رپورتاژ آگهی موفق در رسانه‌ها

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال و نتیجه‌گیری در سئو، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید خبری یا حتی وبلاگ‌هاست.

این روش از چند نظر می‌تواند مفید واقع شود:

  • تعدادی بک لینک فالو با ارزش برای سایتتان می‌گیرید.
  • کسب و کار، محصولات یا خدمات خود را طی یک مقاله به کاربران معرفی می‌کنید.
  • کاربران را از طریق خرید بک لینک‌ به صفحات مهم سایت خود هدایت می‌کنید تا بتوانند همان لحظه سفارش خود را ثبت کنند.

اکنون با چند نمونه از رپورتاژ آگهی‌های موفق آشنا می‌شویم تا بتوانید از آن‌ها الگوبرداری کنید. با ما همراه باشید.

 

ریحون در سایت سیمرغ هم یک رپرتاژ آگهی خوب دارد با عنوان «ریحون بهترین سامانه سفارش آنلاین غذا». در این رپورتاژ خبری به مزیت‌های سفارش آنلاین غذا پرداخته شده و اینکه سفارش غذا از ریحون چطور می‌تواند به مشتریان کمک کرده و زندگی را برای ایشان راحت‌تر کند. البته استفاده از تصویر با کیفیت و مناسب هم فراموش نشده است.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت سیمرغ

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت چطور

یک نمونه رپورتاژ خبری موفق که نکات جالبی را مورد توجه قرار داده رپرتاژی است که از سوی نقره‌جات ریحانی در سایت چطور منتشر شد.این شرکت با اینکه انواع متنوعی از کالاهای نقره را تولید می‌کند، این رپرتاژ را فقط به یکی از محصولات خود – یعنی آینه و شمعدان عروس – اختصاص داده است. با این کار بازه مخاطبان مطلب را محدود ساخته و یک مطلب کاملاً اختصاصی برای افراد مشخصی تولید کرده است. در نتیجه احتمال اینکه این تیر به هدف بخورد خیلی بیشتر خواهد بود.

عنوان این اطلاعیه خبری «آینه و شمعدان نقره عروس» انتخاب شده و همان‌طور که می‌بینید به هیچ وجه شکل تبلیغاتی ندارد. با این عنوان هر کس که در شرف عروسی و مراسم عقد باشد حتماً روی آن کلیک می‌کند؛ بنابراین به خوبی توانسته با انتخاب یک عنوان مناسب توجه جامعه هدف را به خود جلب کند.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت ایسنا

سایت ایسنا تحت یک عنوان کاملاً خبری که با حال و هوای سایت ایسنا نیز هم‌خوانی دارد، سیم کارت ایرانسل را آگهی می‌کند. در عنوان این نمونه رپورتاژ آگهی می‌خوانیم «ایرانسل سیم کارت رایگان سرپرستان خانوار را از طریق پست تحویل می دهد».
همان‌طور که مشخص است مخاطبان این رپورتاژ آگهی سرپرستان خانوار هستند و شرکت ایرانسل هم در اقدامی زیرکانه به دفعات از کلیدواژه «سرپرستان خانوار» در متن استفاده کرده و متن را برای این کلیدواژه سئو کرده است. محتوای آگهی نیز نثر خبری دارد تا با ذائقه خوانندگان سایت ایسنا هماهنگ باشد.

  • نمونه رپورتاژ آگهی سایت چیدانه

از آن‌جا که چیدانه یک مجله آنلاین دکوراسیون و معماری داخلی است توقع داریم فقط مطالبی از این دست در آن ببینیم. چیدانه هم این مسئله را رعایت کرده و فقط رپورتاژهای مرتبط با دکوراسیون و معماری داخلی را منتشر می‌کند و این می‌تواند یک نقطه قوت برای اطلاعیه‌های خبری باشد که در این وب‌سایت منتشر می‌شوند. با این کار مخاطبان حتماً به محتوای رپورتاژ علاقه نشان می‌دهند و احتمال اینکه تبدیل به مشتری شرکت آگهی‌دهنده شوند بسیار بالاست.
یک نمونه از این رپورتاژ آگهی‌ها «آموزش طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، همین امروز شروع کنید» است. با اینکه عنوان به تبلیغاتی بودن محتوا اشاره دارد ولی چون سایت کاملاً مناسبی برای انتشار انتخاب شده و همه مخاطبان سایت از علاقه‌مندان معماری هستند، نمی‌تواند چندان هم نکته منفی به شمار بیاید.
نکته مثبت این اطلاعیه استفاده از تصاویر با کیفیت و گویاست که هم متن را جذاب کرده و هم از خستگی چشم حین مطالعه مطلب می‌کاهد.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت چیدانه

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق نی نی سایت

نی نی سایت یک وب‌سایت مخصوص بانوان است و نمونه اطلاعیه خبری که از این وب‌سایت انتخاب کردیم مقاله «همه چیز در مورد اکستنشن مژه» است. متوجه دلیل موفقیت این رپورتاژ آگهی شدید؟ این رپورتاژ در جای مناسبی منتشر شده است؛ در واقع مخاطبان اکستنشن مژه بانوان هستند و سایتی که برای انتشار رپورتاژ انتخاب کرده نیز سایتی است که مخاطبانش بانوان هستند و از این نظر می‌تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

در محتوای آگهی انواع اکستنشن معرفی شده‌اند و در انتها مخاطبان را دعوت کرده که برای خرید لوازم اکستنشن مژه به سایت مربوط به شرکت مراجعه کنند. به این ترتیب یک درخواست برای اجرای یا call to action صریح و واضح ارائه داده است.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت نمناک

در مطلب «چطور با انواع پلیور و سویشرت ست کنیم؟» نویسنده مطالب مفیدی را برای خوانندگان ارائه کرده است. متن به قدری روان و جذاب نوشته شده که خواننده شاید اصلاً متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود. بلکه فقط یک مطلب است که اطلاعاتی مفید در مورد نحوه لباس پوشیدن و استایل آقایان در آن ارائه شده است.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت نمناک

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق باشگاه خبرنگاران جوان

    «پیش بینی قیمت مسکن در سال 99» را می‌توان یک نمونه رپورتاژ آگهی موفق به شمار آورد. اول اینکه عنوان این مقاله می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.
    دوم اینکه در محتوای این مقاله با استفاده از نمودارها و اعداد و ارقام، حقایق غیرقابل انکاری به خوانندگان ارائه می‌شود و همین موضوع مطلب را کاملاً علمی و باورپذیر می‌سازد.
    و اما موضوع دیگری که به خوبی در این آگهی رعایت شده مکان بک لینک‌هاست. جملات درخواست برای اجرا به طور واضح قبل از بک لینک بیان شده‌اند؛ به عبارت دیگر قبل از هر بک لینک از کاربر خواسته شده که برای مشاهده قیمت میلگرد یا هر چیز دیگری بر روی لینک کلیک کند و سپس بک لینک قرار گرفته است. فاصله بین بک لینک‌ها نیز مناسب است. بهتر است بک لینک‌ها خیلی به هم نزدیک نبوده و به ترتیب اهمیت ارائه شوند.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت زومیت

    از میان نمونه اطلاعیه خبری‌های سایت زومیت رپورتاژی را انتخاب کردیم با عنوان «گزارش آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 از اکانت‌های ایرانی برتر اینستاگرام».
    این آژانس دیجیتال مارکتینگ در یک نمونه رپورتاژ خبری گزارشی منتشر کرده از اکانت‌های اینستاگرامی و به این ترتیب برتری خود را در کار خود به رخ مشتریان کشیده است. این گزارش کامل با اعداد و ارقام و نمودارهایی اکانت‌های اینستاگرام را برحسب موضوع و مالکان آن‌ها و از نظر تعداد صفحات و تعداد اعضا به خوبی مورد بررسی قرار داده و به این ترتیب به مشتریان نشان داده که توانایی خوبی در بازاریابی اینستاگرامی دارد.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت زومیت

  • نمونه کمپین رپورتاژ آگهی موفق سایت لندو (ایران رنتر)

    سایت ایران رنتر یک تفاوت ویژه با 9 وب‌سایت قبل دارد و آن این است که این وب‌سایت منتشرکننده رپورتاژ آگهی نیست بلکه نویسنده آن‌هاست. این نوع وب‌سایت‌ها با سایت‌های خبری و مجلات آنلاین مختلف قرارداد می‌بندند و سپس رپورتاژ آگهی مشتریانشان را در آن‌ها به انتشار می‌رسانند. از جمله اطلاعیه‌های خبری موفقی که این سایت برای مشتریان خود تولید کرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • رپورتاژ اول: راه‌کاری مدرن برای سرمایه‌گذاری با 10 میلیون تومان
      همان‌طور که می‌بینید این تیتر جذاب انگشت هر کاربری را به سمت خود جذب می‌کند تا بر روی آن کلیک کند! این رپورتاژ در سایت تریبون منتشر شد و در آن بعد از معرفی روش‌های قدیمی کسب درآمد به معرفی این روش جدید پرداخته شده است. (مشاهده رپورتاژ)
    • رپورتاژ دوم: بهترین سرمایه‌گذاری در ماه‌های پایانی سال 97
      در این رپورتاژ نیز مانند مطلب قبل به خوبی مخاطب شناسایی و محتوا مختص ایشان نوشته شده است. البته این محتوا از یک ویژگی خوب دیگر نیز برخوردار بود و آن انتشار در زمان مناسب است. در واقع این محتوا در شرایطی منتشر شد که نرخ ارز به سرعت در حال بالا رفتن بود و همه نگران کاهش ارزش پولشان بودند. (مطالعه رپورتاژ)
    • رپورتاژ سوم: چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟
      از نکات برجسته این آگهی خبری موفق ارائه راهکار به خواننده است. نباید خواننده در انتها رها شود. می‌توانید با یک درخواست برای اقدام یا هر چیز دیگری یک راهکار مناسب به خواننده ارائه دهید تا متن سردرگم کننده نباشد. (مطالعه رپورتاژ)
    • رپورتاژ چهارم: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سال 98
      در این محتوا نیز می‌توان به توجه نیاز خوانندگان در آن برهه زمانی را در متن رپورتاژ به خوبی مشاهده کرد. (مطالعه متن)
    • رپورتاژ پنجم: برای سرمایه‌گذاری طلا بخریم یا سکه؟
      یکی از نکات طلایی برای موفقیت یک رپورتاژ آگهی دادن اطلاعات جزئی و جدید به مخاطبان است. اطلاعاتی که همه به دنبالش باشند اما به راحتی پیدا نشود. (مشاهده این رپورتاژ موفق)
    • رپورتاژ ششم: آیا در سال 98 در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنم؟
      در این رپورتاژ آگهی به صورت کاملاً بی‌طرفانه به بررسی ابعاد مختلف بازار مسکن پرداخته شده است و این مسئله باعث ارزشمند شدن محتوای رپورتاژ می‌شود و آن را از حالت تبلیغاتی خارج می‌کند.

نتیجه کمپین:
این شش رپورتاژ یک کمپین تبلیغاتی برای یک شرکت مشخص بود که در وب‌سایت‌های متنوع منتشر شده‌اند و در نتیجه آن این وب‌سایت برای کلمه کلیدی «سرمایه‌گذاری» توانست جایگاه اول گوگل را کسب کند.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت دیجیاتو

یکی از رپورتاژهای موفق در حوزۀ خرید اقساطی، رپورتاژ شرکت لندو با نام «شرایط وام برای خرید موبایل به صورت قسطی بدون چک، ضامن و حتی پیش‌پرداخت» در دیجیاتو است. لندو در ابتدای مقاله به ضرورت خرید موبایل و لوازم جانبی به‌صورت اقساطی اشاره کرده است و در ادامه شرایط و خدمات خود را به‌عنوان انتخابی مطمئن و راحت برای خریدهای اقساطی معرفی کرده است.

لندو از دو ظرفیت لینک‌سازی رسانۀ دیجیاتو برای هدایت مخاطب به سایت خود و ازکلماتی، مانند خرید اقساطی و وام برای انکرتکست استفاده کرده است. انتخاب لندینگ درست و جامع برای تبدلیل مخاطب به مشتری یکی از نقاط مثبت این رپورتاژ است. با این‌که عنوان رپورتاژ کمی طولانی و تبلیغاتی به نظر می‌رسد، ولی چون خیلی مستقیم به دغدغۀ مخاطب اشاره کرده است، قطعا باعث کلیک بیشتر مخاطب شده است.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت دیجیاتو

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت دستی بر ایران

«مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان» یکی از موفق‌ترین رپورتاژهایی است که از سمت علی بابا در سایت دستی بر ایران منتشر شده است. عنوان مقاله اولین نکتۀ مثبت آن است چون می‌تواند برای بسیاری از افرادی که به‌دنبال مکان‌های دنج و باصفا در شیراز هستند، جذاب باشد. دوم این‌که در محتوای این مقاله از عکس‌های واقعی جاذبۀ‌های گردشگری استفاده شده است و همین موضوع، مطلب را برای مخاطب تصورپذیر می‌کند. همچنین طبق تجربه، محتواهایی که در قالب لیست به مخاطب اطلاعات می‌دهند، بیشتر از محتواهای دیگر طرفدار پیدا می‌کنند.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت نی‌نی‌بان

عنوان ساده و خبری این مقاله «قیمت و خرید ظرفشویی ال جی ۵۱۲ | بهترین ظرفشویی ۲۰۲۰» به مخاطب خاص و هدفمند دید کلی دربارۀ آنچه که قرار است در این مطلب بخواند را می‌دهد. این تیتر به هیج‌عنوان تبلیغاتی نیست و هر کسی که قصد خرید ماشین ظرفشویی را داشته باشد، حتماً روی آن کلیک می‌کند.

هنگامی که رپورتاژ آگهی ما دربارۀ محصول است، انتقال جزئی‌ترین اطلاعات حتی معایب محصول، باعث ارزشمند شدن محتوای رپورتاژ می‌شود و آن را از حالت تبلیغاتی خارج می‌کند. این دقیقا نقطۀ قوت رپورتاژ آگهی فروشگاه بابائوئل در سایت نی‌نی‌بان است.

تعدد عکس‌های واقعی از جزئیات درونی و بیرونی ماشین ظرفشویی به خواننده کمک می‌کند، تصویر درست و منطقی از محصول موردنظرشان در ذهن داشته باشند و راحت‌تر بتوانند تصمیم بگیرند. همچنین وجود راه‌های ارتباطی و تشویق کاربران به تماس به این معنی است که مخاطب را تا آخرین لحظه رها نکردید و بعد از طی یک مسیر طولانی و دادن اطلاعات مفید، خود را به عنوان راه‌حل نهایی به او معرفی کردید. این موضوع به‌خوبی در متن خبری فروشگاه بابائول مشاهده می‌شود.

  • نمونه رپورتاژ آگهی موفق سایت یک پزشک

از دلایل موفقیت رپورتاژ مجموعه جاب‌ویژن در سایت یک پزشک باید به انتخاب موضوع چالش‌برانگیز آن اشاره کرد. در این مطلب با عنوان «برای پرستار شدن و موفقیت در بازار کار این رشته چه اقداماتی لازم است؟»، ابتدا دربارۀ رشتۀ پرستاری و بعد مسیر تحصیلی و شغلی آن صحبت شد. در این رپورتاژ خیلی ماهرانه مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از ورود به رشتۀ پرستاری بدانید را توضیح داد. درواقع در این مطلب به یکی از سوال‌های پرتکرار مخاطبان دربارۀ رشتۀ پرستار پاسخ داده شد و بک‌لینک‌ این محتوا کاربران را مستقیما به لندینگ فرصت‌های شغلی پرستاری هدایت می‌کند تا متقاضیان بتوانند درمورد وضعیت بازار این رشته دید کلی به‌دست آورند.

نمونه رپورتاژ آگهی در سایت یک پزشک

 

در تریبون بخوانید : رپورتاژ چیست؟

تکنیک‌های کلی برای انتشار یک رپورتاژ موفق

یکی از ویژگی‌های رپورتاژ آگهی انتشار آن در سایتی غیر از سایت خودتان است. وقتی خواننده با این متن مواجه می‌شود باید به نظر برسد که یک وب‌سایت معتبر کاملاً بی‌طرفانه به معرفی محصولات یا خدمات سایتی دیگر اقدام کرده است. اینجاست که رپورتاژ آگهی اثر خود را بر قلب و ذهن خواننده می‌گذارد. پس برای انتشار یک رپورتاژ موفق:

  • متن تبلیغاتی ننویسید.
  • کاملاً بی‌طرفانه فقط به معرفی محصولات یا خدماتتان بپردازید.
  • بک لینک‌ها را به صفحات مهم و حیاتی سایت خود بدهید. صفحاتی که مشتریان بتوانند سفارش بدهند یا بیشتر با محصولات شما آشنا شوند.
  • تیتر جذابی انتخاب کنید؛ این تیتر نباید به تبلیغاتی بودن متن اشاره‌ای داشته باشد. هر نوع محتوای تبلیغاتی کاربران را فراری خواهد داد. استفاده از تیتر خبری می‌تواند بهترین گزینه باشد.
  • همان‌طور که برای یک محتوای خوب از تصاویر، نمودار، اعداد و ارقام، ویدئو و … کمک می‌گیرد، با کمک این تکنیک‌ها قدرت جذب رپورتاژ آگهی‌تان را بالا ببرید.
  • و در نهایت اینکه محتوای رپورتاژ خود را سئو کنید تا در صفحات نتایج گوگل بالا بیاید.
در تریبون بخوانید : آموزش رپورتاژ نویسی اصولی

نکاتی که از این کمپین‌ها می‌توان آموخت

  1. برای جلوگیری از انتشار محتوای تکراری، در هر سایت کمی متن محتوا و تیترها را تغییر دهید
  2. کمپین‌های خود را هدفمند آغاز کنید و سعی کنید در آن‌ها تداوم داشته باشید
  3. در هر کمپین مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و برای دغدغه و نیاز آن‌ها بنویسید
  4. کلمه‌‌های کلیدی خود را شناسایی کنید و آن‌ها را بر اساس میزان رقابت اولویت‌بندی کنید و در نهایت یک کلمه‌کلیدی را برای کار خود انتخاب کنید
  5. سایت‌های هدف را شناسایی کنید برای مثال ایران رنتر برای واژه سرمایه‌گذاری، تمرکز را بر روی سایت‌های اقتصادی گذاشت چرا که مخاطبان این واژه به احتمال زیاد گذرشان به سایت‌های اقتصادی می‌خورد
  6. بودجه‌ی خود را در ابتدای کار مشخص کنید و بر اساس آن بودجه، کمپین‌های خود را بسازید و شروع به تولید محتوای هدفمند کنید
  7. در گرفتن نتیجه صبور باشید
  8. حتما بر تولید محتوا متنی مسلط باشید و مطمئن شوید در آن علاوه بر معرفی خود، نکات خواندنی و ارزشمندی را گنجانده‌اید
  9. از نمونه رپورتاژ آگهی هایی که تاکنون کار شده، ایده بگیرید و سعی کنید از خلاقیت خود در نوشتن یک محتوای با کیفیت استفاده کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.