تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ

به‌ روزرسانی شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

|

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در برندینگ

رپورتاژ آگهی روشی است که کسب‌وکارهای مختلف به کمک آن می‌توانند مخاطبان خود را به برندشان علاقه‌مند کنند. در نتیجه می‌توانند میزان شناخت مخاطب از برند را افزایش دهند، توزیع نام برند در اذهان و بین مشتریان را آسان کنند و میزان درآمد خود را افزایش دهند.

هدف اصلی رپورتاژ آگهی این است که مشتریان و مخاطبان با برند آشنا شوند و نه الزاما از آن خریدی انجام دهند. بنابراین نمی‌توان از تاثیر رپورتاژ آگهی در برندینگ گذشت؛ چرا که رپورتاژ آگهی پیش از هر چیز دیگر به افزایش آگاهی از برند منجر می‌شود.

در این مقاله قصد داریم زوایای مختلف تاثیر رپورتاژ آگهی بر برندینگ را مطالعه کنیم و به شما بگوییم چگونه می‌توانید مانند مدیران برتر دنیا به کمک رپورتاژ آگهی، برندینگ را به نحو احسن انجام دهید.

رپورتاژ آگهی و برندینگ چگونه بر هم اثر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانید برندینگ دارای سه اصل اساسی است:

  • اصل اول: آگاهی از برند یا Brand Awareness
  • اصل دوم: یادآوری برند یا Brand Recall
  • اصل سوم: تصویر برند یا Brand Image

به کمک رپورتاژ آگهی و انواع تبلیغات می‌توانید کسب‌وکار خود را به این سه اصل و هدف اساسی برندینگ نزدیک کنید. اما چطور؟

القای حس خوب برند توسط رپورتاژ آگهی به کاربر

ایجاد تصویری مناسب از برند به شما کمک می‌کند که تصورات مشتریان خود را نسبت به برندتان متناسب نگاه دارید. القای حس خوب برند و ایجاد تصویری برند مناسب، باعث ایجاد ارتباطی مناسب بین مشتری و برند می‌شود. فراموش نکنید که مشتریان زمانی از شما خرید می‌کنند که تصویری خوب از شما در ذهنشان وجود داشته باشد. رپورتاژ آگهی یکی از راه‌هایی است که به سازمان شما کمک می‌کند که تصویری بهتر از خود بسازید و حسی خوب را به او القا کنید.

حذف‌ نشدن رپورتاژ از سایت‌ها

این‌که بتوانید نام برند خود را در سراسر فضای آنلاین پخش کنید و این نام را برای همیشه در دسترس کاربرانتان قرار دهید قطعا امری خواستنی برای همه کسب‌وکارهاست. از جمله مزایای رپورتاژ آگهی برای برندینگ این است که شما همیشه می‌توانید نام برندتان را روی وبسایت‌های معتبر نگاه دارید و هیچ‌گاه نگران حذف شدن آن‌ها نباشید.

در تریبون بخوانید : رپورتاژ آگهی چیست؟

افزایش اعتبار برند از طریق رپورتاژ آگهی

همان‌طور که می‌دانید لینک‌سازی یکی از سه اصل مهم گوگل برای بالا بردن رتبه وبسایت است. اگر از وبسایت‌هایی که اعتبار زیادی برای گوگل دارند بتوانید لینک بگیرید، این اعتبار برای وبسایت شما هم در نظر گرفته می‌شود. رپورتاژ آگهی وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توانید این اعتبار را برای وبسایت برندتان افزایش دهید.

آشنایی با بیوگرافی مدیران برندها

یکی از روش‌هایی که مدیران برتر برندهای بزرگ برای برندینگ از آن بهره‌مند می‌شوند تا به نوعی هم پرسونال برندینگ کنند و مخاطبان را با بیوگرافی خود آشنا سازند و هم نام برندشان را سر زبان‌ها بیندازند، استفاده از رپورتاژ آگهی است. مدیران برندهای مطرح دنیا با سفارش رپورتاژ آگهی در وبسایت‌های معتبر و بزرگ نام خود را یر زبان‌ها می‌آورند و به مخاطبان می‌گویند که بنیان‌گذار این کسب‌وکار چه کسی است و بدین ترتیب تصویری شفاف‌تر از برند خود به مخاطب ارائه می‌دهند.

بیان داستان برند و چشم انداز آن

به کمک رپورتاژ آگهی می‌توانید داستان برند خود را برای مخاطبان بگوئید و چشم‌انداز آینده خود را برایشان مشخص‌تر کنید. بدین ترتیب پیامی واضح‌تر از برندتان به گوش مخاطبان خواهد رسید و آگاهی آن‌ها نسبت به برندتان افزایش پیدا خواهد کرد.

رپورتاژ آگهی ردپای آنلاین برند در دنیای اینترنت

همان‌طور که اشاره کردیم، به خاطر حذف نشدن رپورتاژ آگهی از وبسایت‌های معتبر و خاصیت ذاتی فضای آنلاین، نام برندتان را می‌‌توانید در دنیای اینترنت همیشگی کنید.

در تریبون بخوانید : آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟

به تعبیری ساده می‌توان گفت که رپورتاژ آگهی و برندینگ مانند دو دوست همیشه دست در دست یکدیگر حرکت می‌کنند. در واقع بازاریابی یعنی به مخاطبانتان دست پیدا کنید و برندینگ یعنی بتوانید با آن‌ها ارتباطی بهتر برقرار کنید. رپورتاژ آگهی یکی از ابزارهای بازاریابی است که برند را به ایجاد ارتباط موثر با مخاطب و نهایتا برندینگ بسیار نزدیک می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که رپورتاژ آگهی این خصوصیات مثبت را در ارتباط با برندینگ دارد:

  • رپورتاژ آگهی حضور آنلاین شما را افزایش می‌دهد: به کمک رپورتاژ آگهی می‌توانید نام برند خود را در سراسر فضای اینترنت پخش کنید. بدین ترتیب آگاهی مخاطبان از وجود برندتان افزایش می‌یابد.
  • به کمک رپورتاژ آگهی می‌توانید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید: مخاطبان به تصویری که شما از خودتان می‌سازید بسیار اهمیت می‌دهند. با ارائه محتوایی مناسب که مخاطبان را به خود جذب کند و متناسب با لحن برند شما باشد می‌توانید تصویر برندتان را واضح‌تر در ذهن مخاطبان حک کنید و به آنان یادآوری کنید که برند شما در بازار فعال است
  • به کمک رپورتاژ آگهی نشان می‌دهید که چه مزایایی دارید: مزایا و منافع شما برای مخاطبانتان از جمله نقاط عظفی است که به برندتان کمک می‌کند با ارزش‌های بیشتری در نظر مخاطب جلوه کند. مخاطب نیز با این تصویر مناسبی که برایش ایجاد شده راحت‌تر می‌تواند پیام برند شما را دریافت کند و در ادامه مسیر خرید نیز با شما همراه‌تر خواهد بود.
  • به کمک رپورتاژ آگهی می‌توانید میزان مشارکت مخاطبان خود را افزایش دهید و به این ترتیب مراحل آنلاین برندینگ را راحت‌تر پیش ببرید.
  • به کمک رپورتاژ آگهی همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه بیشتری ایجاد می‌کنید: اگر کسب‌وکارها با یکدیگر بتوانند همکاری کنند و نقاط ضعف و قوت خود را پوشش دهند و با ایجاد همکاری با برندهای دیگر تصویری بهتر از خود به نمایش بگذارند قطعا به برندینگ و رساندن پیام برند موفق‌تر خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درباره تاثیر رپورتاژ آگهی بر برندینگ صحبت کنیم و بگوئیم که این دو مقوله تا چه حد می‌توانند روی یکدیگر تاثیر بگذارند و برند شما را به اهداف بازاریابیتان نزدیک‌تر کنند. با اتخاذ یک استراتژی مناسب برای ایجاد رپورتاژ آگهی مسیری هموارتر را برای برندینگ انتخاب کنید. فراموش نکنید که در این راه می‌توانید از ابزارهایی هم کمک بگیرید که مسیر را برایتان کوتاه‌تر و ارزان‌تر می‌کنند. یکی از این ابزارهای مناسب تریبون، پلتفرم ارسال و خرید رپورتاژ آگهی است. برای آشنایی با شرایط و امکانات ویژه این وبسایت حتما همین حالا به آن سر بزنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.