اضافه شدن ویژگی‌های جدید به پنل تریبون

به‌ روزرسانی شده در ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

|

انتخابی هوشمندانه، با ویژگی‌های جدید پنل تریبون

بهینه مصرف‌کردن بودجه رپورتاژ آگهی، همواره بخشی از دغدغه کسب‌وکارها بوده است و با توجه به بازخوردهای دریافتی از مشتریان‌مان، دو فاکتور جدید به جزئیات اطلاعات رسانه‌ها در پنل تریبون اضافه شد.

امتیاز دامنه (DR) و بازدید ماهانه از دو ابزار معتبر جهانی (Ahrefs و Similarweb) بهره می‌گیرند. با اضافه‌کردن این دو فاکتور به جزئیات رسانه‌ها در پنل تریبون، این امکان را برای کسب‌وکارها ایجاد کردیم که با دید بهتری نسبت به خرید و انتخاب رسانه اقدام کنند. این ویژگی با ایجاد شفافیت و ارائه داده‌های معتبر به کسب‌وکارها، انتخاب دقیق‌تری را برای آن‌ها فراهم می‌کند و علاوه بر این، باعث ایجاد فضای رقابتی سازنده‌ای برای رسانه‌ها می‌شود. از طرفی کسب‌وکارها، اطمینان دارند که بودجه‌های خود را براساس معیارهای درست و قابل اتکا صرف می‌کنند و از طرف دیگر رسانه‌ها برای ایجاد جذابیت رپورتاژ آگهی می‌کوشند تا با بهبود پارامترهای فنی، گوی سبقت را از هم بربایند.

در ادامه درباره دو ویژگی DR و میزان بازدید ماهانه که اخیرا به پنل تریبون اضافه شده، بیشتر توضیح می‌دهیم.

اضافه شدن ویژگی‌های امتیاز دامنه و میزان بازدید رسانه‌ها به پنل تریبون

رتبه‌بندی دامنه (DR) برای هر رسانه

در راستای اینکه معیار دامین آتوریتی براساس MOZ‌، اطلاعات نادرست و تقلبی هم به همراه داشت، ویژگی دامین ریتینگ (DR) براساس اطلاعات Ahrefs اضافه شد تا اطلاعات بیشتری در اختیار کسب‌وکارها قرار بگیرد.

DR مخفف کلمه‌ Domain Rating است که ابزار Ahrefs برای بررسی قدرت دامنه در نظر گرفته است و قدرت نسبی پروفایل لینک‌ (پروفایل لینک مجموعه‌ بک لینک‌هایی است که یک سایت برای خودش ایجاد کرده است) یک سایت را نشان می‌دهد و اندازه آن از صفر تا صد محاسبه می‌شود. اگر امتیاز DR سایت زیاد باشد، به این معنی است که هم از دامنه سایت‌های متعددی لینک دریافت کرده است و هم تمامی لینک‌ها از نوع فالو هستند. در غیر این صورت، دریافت لینک از یک دامنه، آن هم با تگ نوفالو، تاثیری در گرفتن رتبه از آن دامنه برای شما نخواهد داشت. همچنین بودجه‌ای تحت عنوان «DR Juice» به سایت‌ها اختصاص داده می‌شود که اگر تعداد لینک دریافتی از یک سایت مشخص زیادتر از حد معمول باشد، این بودجه کم و اگر کیفیت و تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، زیاد باشد، افزایش پیدا می‌کند. هرچقدر بودجه بیشتری به یک سایت اختصاص یابد، نمره DR بیشتری هم می‌تواند کسب کند.

تخمین بازدید ماهانه برای هر رسانه

در پنل تریبون، با مشاهده جزئیات رسانه و بررسی بخش «رتبه‌ها» به اطلاعات رسانه‌ها مانند رتبه Similarweb و امتیاز اسپم دسترسی دارید. در کنار این فاکتورها، «نمایش آمار بازدید ماهانه (visit) رسانه» جدیدترین ویژگی اضافه‌شده به لیست اطلاعات رسانه‌هاست. امکان نمایش ترافیک ماهانه روی کارت فقط برای رسانه‌هایی فعال است که بیش از ۵میلیون بازدید در یک ماه داشته باشند.

آمار بازدید رسانه‌ها در پنل تریبون
اطلاع از آمار بازدید دقیق رسانه‌ها برای کاربران تقریباً غیرممکن است، چون این اطلاعات فقط در دسترس مدیر سایت و رسانه قرار دارد. ما در تریبون با استفاده از اطلاعات سمیلار وب، هم رتبه داخلی (ایران) و هم میزان بازدید ماهانه هر رسانه را مشخص کرده‌ایم.

برای مثال عکس بالا روند بازدید ۶ ماه اخیر رسانه خبر آنلاین را نشان می‌دهد که بازدید ماهانه آن در اواسط آبان به بیش از ۷۰ میلیون بار رسیده است. در صورتی که شما تصمیم بگیرید رپورتاژ آگهی خود را در خبر آنلاین منتشر کنید، می‌توانید وضعیت بازدید آن را در یک دوره خاص بررسی کنید و آن را با رسانه‌های مشابه مقایسه کنید. این کار باعث می‌شود هزینه خود را برای رسانه پربازدید صرف کنید و احتمال بازدید رپورتاژ آگهی خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

این دو ویژگی برای ایجاد تجربه کاربری بهتر و انتخاب هوشمندانه رسانه به پنل تریبون اضافه شده است. تیم فنی تریبون همواره در تلاش است که با افزودن ویژگی‌های مختلف، فرایند خرید را آسان‌تر کند. اگر شما هم پیشنهادی دارید که می‌تواند به بهبود تجربه کاربران کمک کند، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *