بازاریابی محتوایی متناسب با طراحی سایت‌

به‌ روزرسانی شده در ۹ بهمن ۱۴۰۲

|

چگونه بازاریابی محتوا را متناسب با طراحی سایت‌مان انجام دهیم؟

این روزها، مردم بیشتر از هر زمان دیگری، وقت خود را در اینترنت و در معرض محتواهای آنلاین می‌گذرانند. به همین خاطر است که بازاریابی محتوا یک روش جهانی برای بالا بردن برندآگاهی و گسترش جامعه مخاطبین به حساب می‌آید. با این وجود، بیشتر مارکترها، وقتی در حال تدوین استراتژی محتوا هستند، به ندرت طراحی سایت را مدنظر قرار می‌دهند. و متأسفانه اغلب شکست می‌خورند. پیوستگی یکی از کلیدی‌ترین موارد برای موفقیت یک برند است. و این پیوستگی فقط به محصول، محتوا یا پیام برند شما محدود نمی‌شود.

اگر می‌خواهید تجربه کاربری خوبی برای کاربران سایت خود ایجاد کنید، می‌بایست این پیوستگی را بین محتوا و طراحی سایت خود حفظ کنید. اینکه لحن برند شما به نوعی باشد و محتوایی که می‌سازید به گونه‌ای دیگر، تنها باعث سردرگمی بیشتر کاربران خواهد شد. مخاطب شما باید بداند که پرسونای برند شما چیست و باید انتظار چه چیزی را از وب سایت شما داشته باشد. در این حالت است که می‌توانید مطمئن باشید بازاریابی محتوای شما به سمت و سوی خوبی حرکت می‌کند.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

بازاریابی محتوا در کنار طراحی وب سایت

تمام المان‌های برندینگ، می‌بایست در سرتاسر وب، برای برند شما یکپارچه باشند. یعنی به طور ایده آل، بازاریابی محتوا باید با طراحی سایت همخوانی داشته باشد. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ با توجه کردن به مواردی که در ادامه این مقاله با هم خواهیم دید. با تریبون همراه باشید.

لحن برند

همه چیز اعم از زبان، کلمات و نوع برقراری ارتباط با کاربران، حتی ارزش‌های برند و شخصیتی که ایجاد می‌کنید، به لحن برند بر می‌گردد. ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما لحن برند بیشتر به محتواهای نوشتاری اطلاق می‌شود تا گفتگوهای زبانی. فرقی ندارد که تصمیم گرفته‌اید ابتدا وب سایت خود را بسازید و بعد شروع به تولید محتوا کنید یا برعکس، باید مطمئن شوید که هر دو این موارد با لحن برند شما همخوانی دارند.

هر برندی لحن خاص خود را دارد. با توجه به جامعه مخاطب، پرسونای برند، ارزش و خط مشی برند، این لحن انتخاب می‌شود. به طور کلی ۴ نوع لحن برند وجود دارد که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد:

  • رسمی (کمی حس حرفه‌ای بودن و اعتبار می‌دهد) در برابر لحن دوستانه ( که احساس نزدیکی و صمیمیت در مخاطب ایجاد می‌کند)
  • جدی ( اعتبار و اعتماد را در مخاطب بر می‌انگیزاند) در برابر شوخ طبعی ( برای ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مناسب است)
  • محترمانه (احساس دوستی و اجتماعی بودن ایجاد می‌کند) در برابر جسورانه ( نقاط تمایز شما را به رقبا نشان می‌دهد)
  • واقع گرایانه (شفافیت و سادگی برند شما را نشان می‌دهد) در برابر هیجان زده (این احساس را می‌رساند که برای کمک کردن اشتیاق دارید)

اگر برند شما بیشتر بیزینسی و چهارچوب‌مدار است، بهتر است یک لحن رسمی برای برند خود انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید بیشتر به مخاطب خود نزدیک شوید، می‌توانید محتواهای خلاقانه‌تر و رنگارنگ در وب سایت خود منتشر کنید.

تجربه کاربری

هم وب سایت و هم بازاریابی محتوا باید یک بخش تأثیرگذار بر روی مخاطب داشته باشند که بتواند به درگیر شدن آنها با برند منجر شود. به همین خاطر است که تجربه کاربری یا UX یکی دیگر از جنبه‌هایی است که باید در وب سایت و محتوای شما یکپارچه باقی بماند.

در طراحی سایت خود از یک قائده و استایل برای محتوا و سایر بخش‌ها استفاده کنید. سعی کنید همه چیز را طوری بسازید که به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد، زیبا به نظر برسد و خوانا باشد.

بازاریابی محتوایی متناسب با طراحی سایت‌

زمانی که محتوای خود را با طراحی سایت همخوان می‌کنید تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید، سعی کنید تکنیک UX honeycomb را هم رعایت کنید. این فریمورک مواردی را مطرح می‌کند که با رعایت آنها، می‌توانید تجربه کاربری ارزشمندی ایجاد کنید. برای این‌کار، طراحی سایت و محتوای شما باید:

  • مفید باشد: سایت و محتوایی که طراحی می‌کنید می‌بایست مرتبط و اورجینال باشد و بتواند نیازها را پاسخ دهد.
  • خواستنی باشد: المان‌های طراحی و قسمت‌های محتوا می‌بایست احساسات مخاطب را تحریک کنند و تأیید آنها را برانگیزانند.
  • دسترس پذیر باشد: وب سایت و محتوای شما می‌بایست برای هر کسی با هر نوع ناتوانی که دارد، قابل استفاده باشد.
  • قابل استفاده باشد: کار کردن با سایت و محتوای آن باید ساده و راحت باشد.
  • قابل پیدا کردن باشد: حرکت کردن در بخش‌های مختلف سایت نباید کاربر را دچار مشکل کند.
  • معتبر باشد: طراحی‌ای که برای سایت و بخش محتوا انجام می‌دهید، باید احساس اعتماد را در کاربر ایجاد کند.

جلوه‌های بصری

اولین چیزی که کاربر با آن مواجه می‌شود، شکل ظاهری وب سایت شماست. این تأثیر می‌تواند باعث شود که ارتباط او با برند شما شکل بگیرد یا اینکه با یک تجربه کاربری بد، از دست برود. به همین خاطر است که بازاریابی محتوا و طراحی سایت شما می‌بایست با هم همخوانی داشته باشند و از نظر بصری نیز جذاب باشند.

مطمئن شوید که ساختار سایت و طراحی گرافیکی آن با استایل و تایپوگرافی محتوای شما متناسب است. ظاهر سایت می‌بایست با لحن برند هم تناسب داشته باشد. وب سایت‌هایی که بیشتر حالت رسمی دارند، می‌بایست از تایپوگرافی‌های استاندارد استفاده کنند. یا تصاویری واضح و تصویرسازی‌های دقیق در سایت قرار دهند. اما از سوی دیگر، وب سایت‌هایی که کمی غیر رسمی و دوستانه هستند، می‌توانند تصویرسازی‌های رنگارنگ و حتی تصاویر متحرک GIF استفاده کنند تا فضا جذاب‌تر شود.

مشتری زمانی که وارد وب سایت شما می‌شود، باید از نظر احساسی تحریک شود که خریدی انجام دهد. یا از خدمات وب سایت شما استفاده کند. به همین خاطر جنبه‌های بصری سایت تأثیر بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های او خواهد گذاشت. نکات زیر می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند:

  1. این احساس را در کاربر ایجاد کنید که زمان زیادی برای تصمیم گیری ندارد. از تایمر‌ها یا محدودیت‌های زمانی استفاده کنید و با پاپ آپ یا روش‌های تبلیغاتی دیگر، اهمیت این مسأله را به گوشزد نمایید.
  2. میل به خرید را از طریق جلوه‌های بصری در وب سایت خود ایجاد کنید.
  3. جلوه‌های بصری‌ای ایجاد کنید که احساس لذت در کاربر ایجاد کند. اگر با لحن برندتان همخوانی دارد حتی می‌توانید کمی شوخ طبعی نیز به محتوای بصری سایت خود اضافه کنید.

استفاده از پاپ آپ‌ها

پاپ آپ یا پیغام‌های بازشونده‌ای که در وب سایت‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند راه سریع و خوبی برای برقراری ارتباط با کاربران باشد. بررسی‌ها نشان داده است که پاپ آپ‌هایی که محتوای خوبی دارند، نرخ تبدیل بالایی خواهند داشت. در واقع، محتوای خوب می‌تواند تا ۴۰ درصد نرخ تبدیل یک پاپ آپ را بالاتر ببرد. برای مثال، شما می‌توانید پاپ آپی ایجاد کنید که پیشنهاد دانلود کردن یک کتاب الکترونیکی رایگان را به کاربران می‌دهد. یا زمانی که کاربر در حال خواندن یک مقاله است، شرکت کردن در یک وبینار مرتبط را به او پیشنهاد می‌کند.

به علاوه شما می‌توانید از طریق ساختن پاپ‌هایی مانند موارد زیر، بازاریابی محتوا و طراحی سایت خود را بیشتر به هم نزدیک کنید:

  • تبلیغات اطلاع رسان
  • بنرهای تبلیغاتی غیر متحرک
  • تبلیغات در پنل کنار سایت
  • پاپ‌های خروج
  • پاپ‌آپ‌های کنار صفحه
  • پاپ‌های زمان‌دار

سخن پایانی

شرکت‌ها در سرتاسر دنیا در تلاش هستند که بازاریابی محتوا و بازاریابی داخلی خود را افزایش دهند تا بتوانند مشتریان جدیدی جذب و روابط معناداری با آنها خلق کنند. موفقیت محتوا و بازاریابی داخلی شما بسته به میزان تلاش شما دارد. اینکه بتوانید محتواهای باکیفیت در اختیار کاربران خود قرار دهید. بله، محتوای شما باید با طراحی سایت شما مناسبت داشته باشد تا کاربر بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

با اینکار می‌توانید یک تصویر خوب از برند خود بسازید و به نتایج بهتری برسید. نکاتی که در این مقاله گفته شد می‌تواند کمک زیادی برای رسیدن به این هدف بکند. اما مطمئناً روش‌ها و تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که از قلم افتاده‌اند. شما چه پیشنهادی دارید؟ آیا لحن برند خود را می‌شناسید؟ آیا توانسته‌اید از طریق طراحی سایت و ساخت یک تجربه کاربری خوب، اعتبار مناسبی بین کاربران خود کسب کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.