روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت

به‌ روزرسانی شده در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

|

نکته‌های سئو برای انتشاردهندگان محتوا: 11 روش برای افزایش بازدیدکنندگان سایت

به دنبال راهی برای بهبود وضعیت خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل هستید؟ هر نوع بهینه‌سازی‌ای که به فکرتان می‌رسیده برای محتواهای سایت‌تان انجام داده‌اید؟ این ۱۱ روش را هم برای افزایش بازدیدکنندگان سایت امتحان کنید!

وقتی حرف از سئو به میان می‌آید، اکثر انتشاردهندگان محتوا تمام تمرکز خود را روی بهینه کردن محتواهایی که تولید می‌کنند می‌گذارند. در حالی که این قضیه تنها نیمی از ماجراست. طی سال‌های اخیر، الگوریتم‌های گوگل به طرز شگفت آوری پیچیده و پیشرفته شده‌اند. معیارهایی که برای شناسایی یک محتوای با ارزش دارند، دیگر به تعداد کلمات و تعدد استفاده از کلمه کلیدی محدود نمی‌شود.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

۱۱ روش برای افزایش بازدیدکنندگان سایت

هدف گوگل این است که به کاربران کمک کند تا به پاسخ سوال خود برسند. اگر می‌خواهید گوگل سایت شما را به کاربران نشان دهد، باید با قوانین او بازی کنید. در ادامه ۱۱ روش راهبردی برای افزایش بازدیدکنندگان سایت را معرفی می‌کنیم که می‌تواند در بالا رفتن رتبه‌تان در نتایج جستجو کمک به سزایی بکند.

  1. ساختار سایت خود را بهینه کنید

در می سال ۲۰۲۰ گوگل اعلام کرد که به زودی آپدیتی ارائه می‌کند که سیگنال‌های تجربه کاربری را با سایر معیارها ترکیب خواهد کرد. این به روز رسانی یعنی دیگر صرفاً بهینه‌سازی محتوا برای نمایش در موبایل کافی نیست. سایت شما باید برای کاربر آنقدر جذاب و استفاده از آن راحت باشد که تجربه کاربری خوبی برای او بسازد.

برای رسیدن به چنین مرحله‌ای، حرکت کردن یا Navigation سایت خود را بهینه کنید. آن بخش‌هایی که قرار است کاربر و ربات‌های جستجو ببینند را در بهترین جای سایت قرار دهید. هرکسی که سایت شما را باز می‌کند باید در یک نگاه بفهمد که کار شما چیست و از کدام بخش‌ها می‌تواند نیاز خود را برطرف کند. داشتن یک سایت مپ یا نقشه سایت مناسب هم می‌تواند به گوگل نشان دهد که کدام صفحات از نظر شما در اولویت هستند.

  1. سئو داخلی سایت را جدی بگیرید

مطمئن شوید که اصول سئو داخلی (on page seo) را به خوبی می‌شناسید. اما به طور کلی رعایت موارد زیر می‌تواند کمک به سزایی به سئو آن پیج سایت بکند:

  • عنوان سئو را با کلمات کلیدی بهینه کنید: کلمه کلیدی صفحه را ترجیحاً در ابتدای عبارت عنوان سئو قرار دهید تا مخاطب در اولین نگاه آن را ببیند.
  • توضیحات متا را کامل کنید: در یک یا دو جمله توضیح دهید که محتوای شما راجع به چیست و فراموش نکنید که کلمات کلیدی را هم در آن بگنجانید. هرچه این جملات ترغیب کننده‌تر باشند شانس کلیک شدن روی لینک سایت شما بالاتر می‌رود.
  • عنوان صفحه و عنوان سئو را یکسان قرار دهید: البته می‌توانید کمی آنها را تغییر دهید ولی به گونه‌ای نباشد که کاربر سردرگم شود.
  • از تیترهای heading در متن خود استفاده کنید: بهتر است بعد از هر ۳۰۰ کلمه یک عنوان قرار دهید که خوانایی مطلب‌تان بالا برود.
  1. پروفایل نویسندگان را تکمیل کنید

اینکه چه کسی محتوای شما را می‌نویسد اهمیت داد. از زمانی که گوگل روی مفهوم E-A-T تمرکز بیشتری کرده است، نقش نویسندگان پررنگ‌تر شده است. E مخفف expertise به معنای تخصص داشتن، A مخفف authoritativeness به معنای توانا و معتبر بودن و T مخفف trustworthiness به معنای قابل اعتماد بودن. نویسنده‌ای که این ویژگی‌ها را داشته باشد از نظر گوگل محتوایی ارزشمند تولید می‌کند.

البته که صرفاً کامل کردن پروفایل نویسندگان قرار نیست کمکی به رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل بکند. اما این سیگنال را به موتورهای جستجو می‌دهد که شما شفاف و قابل اعتماد هستید. محتوایی که تولید می‌کنید از یک منبع معتبر تهیه می‌شود. یادتان نرود تجربه کاربری خوب بهترین راه برای افزایش بازدیدکنندگان سایت است.

  1. سایت خود را برای گوگل دیسکاور آماده کنید

Google Discover یک بخش جدید محتوایی است که توسط گوگل اضافه شده و با توجه به علائق کاربران، هر روز محتواهای جدید و برتر را به او نشان می‌دهد. این ویژگی باعث شده تا بسیاری از انتشار دهندگان محتوا به این فکر بیفتند که چطور محتوایشان در این ستون دیده شود. این چند موردی که ادامه توضیح می‌دهیم می‌تواند راهی برای ورود به گوگل دیسکاور و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان سایت شما باشد:

  • محتوای معتبر و جذاب تولید کنید: گوگل محتوای شما را با نیاز کاربران مقایسه می‌کند و در صورت مناسب بودن آن را به میلیون‌ها کاربر نمایش خواهد داد.
  • محتوای همیشه سبز بسازید: درباره محتوا همیشه سبز  (ever green) قبلاً در سایت تریبون مفصل توضیح داده‌ایم. این نوع محتواها هرگز منقضی نمی‌شوند و شانس شما را برای دیده شدن در گوگل دیسکاور بالا می‌برند.
  • از تصاویر و ویدیو استفاده کنید: این نوع محتواها از نظر گوگل غنی‌تر هستند و امروزه ۸۵ درصد از کسب و کارهای دنیا از محتواهای ویدیویی برای معرفی خود استفاده می‌کنند.
  • از چند زبان در سایت خود پشتیبانی کنید: گوگل این نوع وب سایت‌ها را می‌تواند به افراد بیشتری در سرتاسر دنیا نشان بدهد.

افزایش بازدیدکنندگان سایت

  1. حواستان به تصاویری که در صفحات استفاده می‌کنید باشد

فرقی ندارد که برای گوگل دیسکاور محتوای خود را بهینه می‌کنید یا برای SERP، تصاویر نقش مهمی در تجربه کاربری ایفا می‌کنند. تا جایی که می‌توانید از تصاویر اوریجینال، نمودار و گرافیک‌های تهیه شده توسط تیم محتوای خودتان را منتشر کنید. اما اگر نشد، ایرادی ندارد اگر از تصاویر استوک مرتبط هم استفاده کنید. در هر صورت نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • تصاویر خود را بهینه کنید تا سرعت لود صفحه بالا برود.
  • نام تصویر را تغییر و کلمه کلیدی را در آن جای دهید.
  • یک متن جایگزین سئو شده با کلمه کلیدی بنویسید.
  • ساختار آدرس عکس را چک کنید که در بهترین حالت باشد. گوگل این مورد را در امتیازدهی تصاویر در نظر می‌گیرد.
  • تصاویر خود را برای دیده شدن در موبایل آماده کنید.
  1. برای افزایش بازدیدکنندگان سایت اخبار را به سرعت انتشار دهید

اگر می‌خواهید در حوزه کسب و کار خود همیشه پیشرو باشید، مرجع اخبار شوید. خبرهای دست اول و محتواهای به روز می‌تواند به افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک کند. در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید، لیستی از آخرین ترندهای روز دنیا را داشته باشید، توییر اکانت‌های مهم صنعت خود را دنبال کنید. در لینکدین و فیسبوک فعال باشید و میدان رقابت را در شبکه‌های اجتماعی خالی نکنید.

برای اینکه کسب و کارتان بین این همه خبر و پست‌های جدید روزانه به چشم بیاید، تا جایی که می‌توانید متفاوت باشید. سعی کنید به همه چیز از جنبه دیگری نگاه کنید. مخاطبین نوع نگاه‌های متفاوت را می‌پسندند.

  1. محتواهای تخصصی بنویسید

چه چیزی برای گوگل مهم‌تر از یک محتوای جذاب و با نگارش خوب است؟ محتواهای معتبر! محتوای قدرتمندی که توسط یک متخصص نوشته شده باشد. مطمئن شوید که در تیم تولید محتوای خود نیروی تخصصی حیطه کاری خود را دارید. علاوه بر اینکه مشخص کنید که در چه زمینه‌هایی می‌خواهید محتوا تولید کنید. نکات زیر را هم رعایت کنید:

  • تاپیک کلاسترها یا خوشه‌های موضوعی خود را انتخاب کنید و فقط درباره آنها بنویسید: با اینکار به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که در چه حوزه‌ای متخصص هستید.

خوشه‌های موضوعی

  • بیش از اندازه از اتفاقاتی که برای شرکت‌تان می‌افتد صحبت نکنید: بد نیست کمی درباره کسب و کار خود شفافیت داشته باشید یا در شبکه‌های اجتماعی بخشی از مسائل خود را بازگو کنید. اما حواستان باشد که اگر این قضیه بیش از اندازه زیاد شود، می‌توانید روی برندینگ شما تاثیر بدی بگذارد.
  1. از کانال‌های دیگر برای حمایت از سئو سایت خود استفاده کنید

علاوه بر اینکه باید تمام تلاش خود را بکنید تا سئو دامنه سایت‌تان در بهترین حالت باشد، اما نباید سایر کانال‌ها را هم ببندید. اگر موضوعی وایرال و ترند شد، شما هم می‌توانید بر موج آن سوار شوید و برند خود را به کاربران نشان بدهید. بعضی از این کانال‌های ارتباطی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر یا یوتیوب ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

  1. اخبارهای همیشه سبز بسازید

علاوه بر اینکه منتشر کردن اخبار برای کسب و کارتان بسیار مفید است، ولی سعی کنید تا جایی که می‌شود محتواهای همیشه سبز ایجاد کنید. درباره محتواهای همیشه سبز در سایت تریبون مطلب مفصلی تهیه کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید. اما به طور خلاصه بهتر است این کارها را انجام دهید:

  • اطلاعات آماری، تصاویر و آخرین اخبار را به روز نگه دارید.
  • عنوان‌های تازه بنویسید، پاراگراف معرفی و نتیجه گیری را هم به روز کنید.
  • CTA یا کال تو اکشن را بازرسی کنید.
  • تمام مقالات قدیمی را به محتوای همیشه سبز جدید ریدایرکت ۳۰۱ کنید تا اعتبار آن‌ها به صفحه جدید منتقل شود.
  1. تصاویر و ویدیوها را فراموش نکنید

کاربران محتوای تصویری را بیشتر از محتوای متنی دوست دارند. طبق بررسی‌های انجام شده، ۸۷ درصد از مارکترها معتقدند با محتواهای ویدیویی ترافیک سایتشان چند برابر شده است. همچنین کاربران محتواهای ویدیویی را دو برابر بیشتر از سایر انواع محتوا بازنشر می‌کنند. پس استفاده از داده‌های بصری مانند تصاویر یا اینفوگرافیک‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای استراتژی جدید سئو سایت‌تان باشد.

  1. محتواهای جدید و مداوم منتشر کنید

آخرین مورد از لیست هم درباره محتواست. تاکید همیشگی سئو بر تولید محتواهای جدید و تازه است. یک تقویم محتوایی ایجاد کنید و با کمک بهترین نویسنده‌های حوزه کاری خود، محتواهایی عالی و ارزشمند بسازید.

با این ۱۱ راه حل می‌توانید کمی از سختی‌های سئو بکاهید و طعم شیرین انتشار محتوا را بچشید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.