بک لینک هرمی چیست؟ آموزش نحوه ساخت بک لینک هرمی
ساخت بک لینک هرمی

به‌ روزرسانی شده در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

|

با استراتژی ساخت بک لینک هرمی آشنا شوید

با شنیدن واژه «هرمی» ممکن است چیزهای مختلفی به ذهن شما متبادر شود. این مقاله اما نه در مورد اهرام ثلاثه مصر است و نه در مورد شبکه‌های مالی هرمی! شما قرار است در این مقاله با یکی از مفاهیم مهم سئو یعنی بک لینک هرمی آشنا شوید.

دنیای وب، دنیای پیوندهاست! شما از طریق پیوندها به صفحه مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید و از طریق لینک یا پیوند، مطالب محبوب‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. خلاصه که پیوندها نقش بی‌بدیلی برای کاربران اینترنت دارند. بک لینک‌ها هم‌چنین می‌توانند راه‌های ارتباط شما با مخاطبان‌تان را افزایش دهند. یکی از استراتژی‌های موثر ایجاد پیوند، ساخت بک لینک هرمی است. در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم که بک لینک هرمی چیست؟ دلیل اهمیت و نیاز به لینک‌سازی هرمی چیست؟ انواع بک لینک‌ها را معرفی کنیم، با روش ساخت بک لینک آشنا شویم و اثر آن بر سئو را بررسی کنیم. در انتهای این مقاله شما با مهم‌ترین نکته‌های این موضوع آشنا خواهید شد.

بک لینک هرمی (Pyramid Backlin) چیست؟

بک لینک هرمی یک استراتژی در سئو برای ساخت بک لینک است! از طریق این مفهوم می‌توانید رتبه وبسایت خود را در جستجوی گوگل افزایش دهید. بکارگیری این مفهوم ساده است و در گذشته بسیار از آن استفاده می‌شد. این روش کماکان توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش لینک‌های خاصی مابین محتواهای وبسایت‌ها ساخته می‌شود. شما می‌توانید از طریق این روش لینک‌های جذابی بسازید که مخاطبان را جذب کند. یکی از راه‌های طراحی استراتژی بک لینک هرمی استفاده از کلمات کلیدی فرعی است. اما ببینیم که این استراتژی چه ارتباطی با مفهوم هرم دارد!

فرض کنید که شما سه وبسایت یا صفحه در اختیار دارید. اگر که برای اهمیت این وبسایت‌ها سه درجه قائل شوید و در طول مدت زمان بخواهید هر سه وبسایت را با یکدیگر ارتقا دهید، می‌توانید به تدریج از وبسایت‌های سطح پایین‌تر به وبسایت اصلی خود لینک بدهید! البته این روش که به ایجاد شبکه‌های مالی هرمی هم بی‌شباهت نیست می‌تواند دردسرهایی هم به دنبال داشته باشد!

دلیل اهمیت و نیاز به لینک‌سازی هرمی چیست؟

هیچ کسی بی دلیل سراغ کاری نمی‌رودکه ممکن است پس از مدتی سرشکسته شود! استفاده از بک لینک هرمی هم در کنار دردسرهایش مزایایی دارد. هیچ شخصی بی‌دلیل سراغ این روش نمی‌رود! در زیر تعدادی از مهم‌ترین مزایای این روش را برشمرده‌ایم:

  • این کار به رتبه‌بندی وبسایت شما برای گوگل کمک می‌کند.
  • ایجاد لینک‌های معتبر می‌توانند باعث محبوبیت وبسایت اصلی شما شوند.
  • اگر این روش را به درستی انجام دهید می‌توانید سئوی وبسایت خود را افزایش دهید.
  • با استفاده از بک لینک‌های مناسب، ترافیک وب افزایش خواهد یافت.
  • فرصت‌های درآمد و فروش بیشتر خواهد شد!
  • ارتباطات شما را گسترش خواهد داد.

البته که باید بدانید مانند بسیاری از دیگر مفاهیم قدیمی بازاریابی دیجیتال، استفاده از این روش هم می‌تواند مانند یک تیغ دولبه عمل کند. این روش هم می‌تواند باعث ارتقای رتبه وبسایت شما شود هم می‌تواند جریمه (پنالتی) گوگل را در پی داشته باشد!

انواع هرم‌های بک لینک را بشناسید

به صورت معمول ما برای ساختن بک لینک‌های هرمی از سه رده بک لینک استفاده می‌کنیم.

  1. رده نخست می‌تواند شامل پست‌های سایت‌های فرعی شما و یا صفحات شبکه اجتماعی شما باشد. محتواهای ساخته شده در این صفحات باید به وبسایت اصلی لینک بدهند.
  2. نوع دوم لینک‌هایی هستند که شامل پست‌ها و مطالب شما بر روی Hubpage، BlogSpot و دیگر وبلاگ‌های رسمی می‌شوند. این‌ها بک‌ لینک‌های نوع دوم هستند و مخاطب را به جای وبسایت اصلی به صفحه شبکه اجتماعی شما منتقل می‌کنند.
  3. نوع سوم بک لینک‌ها در استراتژی هرمی آن‌هایی هستند که به طور مستقیم به بک لینک‌های نوع دوم پیوند می‌دهند. هدف اصلی از این لینک‌ها ارتقای رتبه لینک‌های نوع دوم است. برای آن‌که بتوانید به درستی از روش بک لینک هرمی استفاده کنید باید محتواهای نوع سوم متنوع و باکیفیتی تولید کنید. اگر بخواهید به جای کیفیت بر کمیت تمرکز کنید گوگل ممکن است شما را جریمه کند!! پس مراقب باشید تا لینک‌های شما هم به سرنوشت زیان‌دیدگان شبکه‌های هرمی مانند گلدکوئست تبدیل نشود

چگونه یک بک لینک هرمی بسازیم؟

برای ساختن یک بک لینک هرمی خوب باید اصول و نکات مخصوص آن را رعایت کنید. معمولا اگر این موارد را به درستی به کار ببندید می‌توانید یک هرم مناسب را پیاده‌سازی کنید. ما در چهار بخش مهم‌ترین اصول بکارگیری این روش را فهرست کرده‌ایم:

چگونه بک لینک هرمی بسازیم 1. از ابزارهای آنالیز و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید.

اولین و یکی از مهم‌ترین اصول ساختن محتوای باکیفیت تحلیل کلمات کلیدی است. اما برای ساختن بک لینک هرمی تنها بر کلمات کلیدی اصلی تمرکز نکنید. کلمات کلیدی فرعی هم اهمیت دارند چرا که می‌توانید پیوندهای خود را از طریق کلمات کلیدی فرعی ایجاد کنید. کلمه کلیدی اصلی باید میزان جستجوی بالایی داشته باشد، جذاب باشد و همواره با تعدادی کلمات کلیدی فرعی همراه باشد.

2. محتواهای اورجینال و با کیفیت تولید کنید!

پس از تعیین کلمات کلیدی اصلی و فرعی باید به کیفیت،‌ اصالت و خوانایی محتوای خود توجه کنید. محتواهای نسبتا کوتاه (۴۰۰ تا ۵۰۰ کلمه) می‌توانند بازدیدکنندگان سایت فرعی شما را با پست‌هایی مانند «کلیک کنید» و «بیشتر بخوانید» وارد هرم کنند!

هرچه تولید محتوا شما باکیفیت‌تر و اصیل‌تر باشد، بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. کلمه کلیدی باید بدون هیچ اسپمی مخاطبان را وارد بک لینک هرمی شما کند! پس همواره محتواهای باکیفیت تولید کنید و هرم خود را از این طریق تغذیه کنید! چنانچه نیاز به سفارش تولید محتوا دارید، تریبون این خدمت را در سریعترین زمان ممکن به شما ارائه می‌کند.

3. لینک‌بیلدینگ را اجرا کنید.

بعد از این‌که محتوای باکیفیت تولید کردید، باید پیوندهایی با استفاده از کلمات کلیدی فرعی بسازید. در این فرآیند باید ابتدا محتواهای محبوب و باکیفیت را به اشتراک بگذارید. استفاده از زبان روان، صمیمی و عامه‌فهم می‌تواند تاثیر مناسبی بر مخاطبان شما داشته باشد و آن‌ها را وارد فرآیند بک لینک هرمی کند.

4. محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی عرضه کنید!

یکی از کلیدی‌ترین شگردهای ساختن بک لینک هرمی توجه به رسانه‌های اجتماعی است. این رسانه‌ها مخاطبان بسیاری دارند و اگر شما برای بازاریابی خود استراتژی مناسبی داشته باشید و کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به درستی در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، می‌توانید مخاطبان را به سوی وبسایت اصلی خود روانه کنید!

آیا ساخت بک لینک هرمی بر سئو تاثیرگذار است؟

جواب این سوال هم بله و هم نه است! البته که ایجاد بک لینک هرمی می‌تواند بر سئوی وبسایت شما تاثیر مثبت داشته باشد. وگر نه چه دلیلی داشت که ما تا این جای کار این همه ذهن شما را با این مفهوم مشغول کنیم! اما مانند بسیاری از روش‌ها و مفاهیم قدیمی، این روش هم می‌تواند در کنار مزایا، معایب و دردسرهایی را برای شما ایجاد کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جریمه و پنالتی گوگل است. اگر گوگل تشخیص بدهد که شما برای ارتقای وبسایت اصلی خود به صورت کاذب لینک‌سازی انجام داده‌اید ممکن است شما را جریمه کنید.

باید از هر فعالیت غیرطبیعی که گوگل را به شما مشکوک کند پرهیز کنید. قرار نیست به همگان اعلام کنید که خودتان بلافاصله در حال لینک دادن به خودتان هستید! محتواهای باکیفیت تولید کنید و در بارگذاری آن‌ها در رده‌های مختلف عجله نکنید. صفحات خود را حتما به‌روزرسانی کنید و لینک‌های فالو و نوفالو را به صورت تو-امان مورد استفاده قرار دهید. این کارها باعث می‌شود که فرآیند بک لینک هرمی شما طبیعی‌تر جلوه کند و گوگل چندان به شما مشکوک نشود! اما اگر این اصول را رعایت نکنید.

سخن پایانی

افزایش تعداد پیوندهای سالم و اورجینال به وبسایت اصلی شما یکی از راه‌های ارتقای رتبه سئو و بهبود رتبه کلمات کلیدی است. روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد که استفاده از بک لینک هرمی یک از آن‌هاست. در این روش شما چند رده از وبسایت‌ها یا صفحات را به صورت هرمی تعریف می‌کنید و مخاطبان را از ضلع بزرگ‌تر هرم به سوی راس آن (که همان وبسایت اصلی است) هدایت می‌کنید. باید توجه کنید که اگر از اصول انجام این کار تخطی کنید گوگل ممکن است شما را جریمه کند. مهم‌ترین اصول این روش استفاده از محتواهای باکیفیت و کلمات کلیدی فرعی است. هم‌چنین باید به نحوی عمل کنید که در چشم گوگل مشکوک به نظر نرسید! اکنون که با این مفهوم و اصول آن آشنا شدید می‌توانید برای بکارگیری آن اقدام کنید!

چنانچه نیاز به خرید بک لینک دارید، ما در تریبون امکان سفارش و خرید بک لینک ارزان و با کیفیت را برای شما فراهم کرده‌ایم.

منظور از بک لینک هرمی همان بک لینک چندمرحله‌ای است. در مرحله اول شروع به لینک سازی می‌کنید و در مرحله بعدی، برای بک لینک‌های ساخته‌شده بک لینک‌سازی می‌کنید. این کار باعث افزایش قدرت و تاثیر بک لینک‌ها می‌شود.

بک لینک‌سازی هرمی مانند بسیاری از روش‌ها و تکنیک‌ها علاوه بر مزایا، دردسرهایی را هم ممکن است برای شما ایجاد کند. اگر گوگل به روند لینک‌سازی هرمی مشکوک شود، ممکن است باعث پنالتی و جریمه شود.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.