نحوه حذف اطلاعات شخصی از نتایج جستجو گوگل
حذف اطلاعات شخصی خود از نتایج جستجو

به‌ روزرسانی شده در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجو پاک کنید!

محرمانگی و امنیت آنلاین دست به دست هم جلو می‌روند و زمانی که در حال استفاده از اینترنت هستید، مهم است که بتوانید نحوه نمایش اطلاعات قابل شناسایی، شخصی و حساس خود را کنترل کنید.
در جستجوی گوگل، سیاست‌هایی را تنظیم شده که به افراد اجازه می‌دهد برای حذف محتوای مشخصی درخواست خود را ارسال کنند و حساسیت بالایی روی اینگونه محتواها دارد؛ چون اگر عمومی شود، می‌تواند به صورت مستقیم به افراد ضربه بزند.

اینترنت همواره در حال تکامل است و احتمال دارد اطلاعات شخصی افراد در موارد غیرمنتظره‌ای توسط افراد دیگر مورد سواستفاده قرار بگیرد. بنابراین نیاز است که سیاست‌ها و محافظت‌های گوگل نیز تکامل پیدا کنند.

دسترسی آزاد به اطلاعات، هدف کلیدی جستجو است؛ اما توانمندسازی افراد با ابزارهای مورد نیاز برای حفاظت از خود و حفظ حریم خصوصی، اطلاعات شخصی قابل‌شناسایی و شخصی باید انجام پذیرد و به همین دلیل است که گوگل در حال به‌روزرسانی سیاست‌های خود برای کمک به مردم برای کنترل بیشتر حضور آنلاین خود در جستجوست.

نحوه درخواست حذف اطلاعات شخصی قابل شناسایی که در جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند

سال‌های زیادی است که افراد می‌توانند برای حذف اطلاعات حساس، شخصی و قابل شناسایی خود مثل اطلاعات بانکی، شماره ملی و… در صفحات جستجو درخواست دهند.
حالا در راستای گسترده‌شدن سیاست‌های محرمانگی، افراد می‌توانند درخواست حذف انواع دیگری از اطلاعات مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل یا آدرس فیزیکی را به گوگل ارسال کنند. همچنین این سیاست جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری که ممکن است خطری برای سرقت هویت ایجاد کنند مثل Log in محرمانه را هم حذف کنند.

در دسترس بودن اطلاعات تماس شخصی در فضای آنلاین می‌تواند خطرناک باشد و به روش‌های زیان‌آوری از جمله برای تماس مستقیم یا حتی آسیب فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد. کاربران به گوگل بازخورد داده‌اند که تمایل دارند این نوع اطلاعات را از صفحات جستجو حذف کنند.

هنگامی که درخواست حذف توسط کارشناسان گوگل دریافت می‌شود، تمام محتویات صفحه وب را ارزیابی کرده تا اطمینان حاصل کنند که دسترسی به اطلاعات مفید دیگری  به طور گسترده وجود ندارد، برای مثال در مقالات خبری محدودیتی از جانب گوگل وجود ندارد. همچنین اگر محتوا به عنوان بخشی از بایگانی عمومی بر روی سایت‌های دولت یا منابع رسمی ظاهر شود، ارزیابی خواهد شد و در چنین مواردی اطلاعات فرد حذف نمی‌شود.

مهم است به یاد داشته باشید که حذف محتوا از جستجوی گوگل، آن را از اینترنت حذف نمی‌کند، به همین دلیل، ممکن است بخواهید به طور مستقیم با سایت میزبان تماس بگیرید.

تصمیم‌گیرندگان گوگل همیشه به دنبال راه‌هایی جدید هستند تا از سیاست‌های خود اطمینان حاصل کنندو راهکارهای حفاظتی و امنیتی آن‌ها منعکس‌کننده نیازهای فزاینده مردم بوده و استفاده از آن‌ها آسان باشد. به عنوان مثال، علاوه بر این به‌روزرسانی، اخیرا یک سیاست جدید برای توانمندسازی افراد زیر ۱۸ سال (یا پدر و مادر آن‌ها) برای درخواست حذف تصاویرشان از نتایج جستجوی گوگل مطرح شده است.

به حداکثر رساندن دسترسی به اطلاعات در حالی که افراد برای کنترل اطلاعات حساس، شخصی قابل‌شناسایی و مواردی از این دست توانمند شده باشند، تعادلی حیاتی برای جلوگیری از آسیب است. گوگل معتقد است که این به‌روزرسانی گامی مهم برای دستیابی به این هدف و دادن ابزار لازم برای حفاظت از ایمنی و حریم خصوصی آن‌ها است.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.